شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کمیته فنی تشخیص چای داخلی در پژوهشکده چای کشور تشکیل شد
    09 مهر 1397 - 10:23
    شناسه : 139102
    0

    رییس پژوهشکده چای کشور گفت: کمیته فنی تشخیص چای داخلی از خارجی به منظور تسهیل در صدور محصول چای و کمک به صادرات کنندگان فعالیت خود را در این پژوهشکده آغاز کرده است.

    پ
    پ

    پاداشت 2 - کمیته فنی تشخیص چای داخلی در پژوهشکده چای کشور تشکیل شد - پژوهشکده چای

    محمدنقی پاداشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که این کمیته فنی از کارشناسان پژوهشکده چای، سازمان چای کشور و بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد: پس از رفع ممنوعیت صادرات چای داخلی، وزارت جهادکشاورزی مرجع تشخیص چای داخلی و خارجی را به پژوهشکده چای کشور محول کرد که کارشناسان کمیته فنی پس از تایید داخلی بودن نمونه های چای پلمپ شده ارسالی از گمرک کشور را بررسی و نتیجه تشخیص نمونه ها را به دفتر صادرات وزارت جهاد وکشاورزی منعکس و از این طریق صدور محموله چای داخلی به گمرکات اعلام خواهدشد.

    وی اظهارداشت: پس از وصول نمونه های پلمپ شده از گمرکات توسط این پژوهشکده در بازه زمانی 24تا 48ساعت پاسخ داده می شود تا امکان صادرات چای داخلی فراهم شود.

    وی یادآورشد: این اقدام ، صادرات محصول چای داخلی را فراهم می کند تا محصول چای با کیفیت ایرانی به دست مصرف کننده خارجی برسد.
    پژوهشکده چای کشور در لاهیجان واقع است و فعالیت های علمی و پژوهشی آن در گروه های ژنتیک و بهنژادی ،مدیریت و فناوری تولید ، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت محصول انجام می گیرد.

    این پژوهشکده در سال 1363 با عنوان اداره فنی چای زیر نظر سازمان چای در کشور راه اندازی شد و بعد تحت عنوان مرکز تحقیقات چای فعالیت کرد و در سال 1394به پژوهشکده چای تغییر نام داد که از آن تاریخ تاکنون زیر نظر موسسه تحقیقات علوم باغبانی وزارت جهادکشاورزی فعالیت می کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.