شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راه آهن قزوین-رشت ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
    11 مهر 1397 - 0:10
    شناسه : 139317
    0

    معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری راه‌آهن چابهار-زاهدان تا دو سال آینده خبر داد و گفت:‌ راه‌آهن قزوین- رشت تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    پ
    پ

    آهن گیلان - راه آهن قزوین-رشت ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد - راه آهن

    به گزارش تسنیم، سعید محمدزاده در یازدهین کنفرانس بار سازمان همکاری راه‌آهن‌ها (OSJD) اظهار کرد: تکیه بر حمل‌ونقل ترکیبی که می‌ـواند حمل‌ونقل ریلی را به دنبال داشته باشد مورد توجه قرار گیرد. تلاش داریم بتوانیم سهم حمل‌ونقل ریلی را در جابجایی بار افزایش دهیم.

    وی با بیان این‌که افزایش حمل‌ونقل ریلی یک وظیفه ملی است، افزود:‌ در سال ۲۰۱۷ میلادی ایران تجارت مفصلی با کشورهای مختلف داشت؛ اتحادیه اروپا ۱۱ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرد و حدود ۱۰ میلیارد یورو کالا وارد کرده است. این آمار حکایت از رشد ۸ درصدی در صادرات و ۳۲ درصدی در واردات نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۶ دارد.

    وی با بیان این که همچنین سال گذشته میلادی ۳٫۵ میلیارد دلار صادرات به چین و حدود ۳ میلیارد دلار از این کشور واردات داشته ایم، تصریح کرد: راه آهن ایران از زیرساخت خوب و قوی برخورداراست و برای توسعه آن برنامه‌ها زیادی انجام شده یا در دست اجراست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس قانون باید سهم بار داخلی را به حداقل ۳۰ درصد افزایش یابد، این بدان معناست که فعالیت‌های ریلی در کشور باید تقریبا ۲٫۵ برابر شود. سیاسیت کشور این است که در افق سال ۲۰۲۰ به ۲۵ میلیون تن بار ریلی در کشور دست یابیم.

    محمدزاده اتصال مراکز استانی به شبکه ریلی را یکی از برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت: حمل‌ونقل ریلی منفعت‌های زیادی از جهت اقتصادی، اجتماعی و… دارد. همه باید متعهد باشیم در داخل کشورهای خودمان در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی اقدام کنیم. ‌این کار بدون همکاری کشورها میسر نخواهد شد.

    وی با اشاره به در برنامه ششم توسعه از سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری برای توسعه حمل و نقل ریلی خبر داد و با بیان این‌که اتصال راه آهن ایران به آذربایجان برای فعال کردن کریدور شمال- جنوب در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تا دو ماه آینده راه‌آهن قزوین- رشت به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن این که به دنبال اتصال راه آهن رشت به آستارا هستیم.

    وی با یادآوری این‌که با همکاری روسیه برقی کردن راه آهن گرمسار- اینچه برون برای فعال کردن کریدور شمال-جنوب در شرق کشور در دست اقدام است، اظهار کرد: توسعه راه آهن چابهار-زاهدان یک پروژه مهم و کلیدی است و امیدواریم کمتر از دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

    مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در تلاشیم قطار کانتینری از چین تا ایران و از چین به اروپا از مسیر کشورمان عملیاتی شود، گفت: ایران موقعیت ممتازی در منطقه دارد و امیدواریم با همکاری کشورهای همسایه در توسعه حمل‌ونقل بین المللی نقش جدی داشته باشیم.

    محمدزاده با اعلام این‌که قیمت پایین سوخت، شبکه وسیع جاده‌ای و شبکه ریلی می تواند نقشی اساسی را در توسعه ترانزیت ایفا کند، تصریح کرد:‌ توسعه پارک‌ها و مناطق و هاب‌های لجستیکی در کشور بر توسعه زیرساخت‌های لجستیک تاثیرگذار است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.