×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

سیدجلال سیدمحمدی 2 - روند انتصابات بخشداران و فرمانداران در گیلان کاملاً قانونی است/ هیچ‌کدام از فرمانداران فعلی گیلان مشمول قانون عدم به‌کارگیری از بازنشستگان نمی‌شوند - با مردم

سیدجلال سید محمدی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی انتصابات گیلان و شائبه‌های مربوط به آن اظهار کرد: روند انتصابات بخشداران و فرمانداران در گیلان کاملاً قانونی بوده و این روند به‌صورت متداول و هرگاه که احساس شود ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در روند انتصاب فرمانداران و بخشداران گیلانی تاکنون پیش نیامده افزود: اگر روند قانونی در انتصابات رعایت شود یقیناً هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در پاسخ به اینکه برخی از شواهد نشان می‌دهد افراد منتخب در سمت بخشداران از بدنه وزارت کشور نبوده‌اند گفت: انتصاباتی که در حال حاضر در حال انجام گرفتن است روند قانونی خود را طی می‌کند و هیچ مشکلی قانونی در آن‌ها به وجود نیامده است.

سیدمحمدی با اشاره به قانون اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم به‌کارگیری دولت از بازنشستگان در مناصب مدیریتی بیان کرد: هیچ‌کدام از فرمانداران فعلی گیلان مشمول قانون مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم به‌کارگیری از بازنشستگان نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان و معاونان ستادی استانداری مشمول قانون عدم به‌کارگیری از بازنشستگان می‌شوند، افزود: قانون منع به‌کارگیری از بازنشستگان در بدنه دولت مربوط به افرادی می‌شود که یک‌بار حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادرشده و این قانون مربوط به فرمانداران و یا مسئولانی که حتی بیش از ۳۰ سال خدمت کرده‌اند ولی حکم بازنشستگی برای آن‌ها صادر نشده، نمی‌شود.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان همچنین در پاسخ به این سؤال که برخی از فرمانداران گیلان ازجمله فرمانداران شهرستان‌های رودسر و لاهیجان علی‌رغم گذشت چندین ماه قانونی از حکم سرپرستی همچنان با سرپرست اداره می‌شوند درحالی‌که طبق قانون مصوبات اداری و برنامه‌ریزی آن‌ها قابلیت اجرا ندارد بیان کرد: وضعیت این فرمانداران در آینده تعیین تکلیف خواهد شد اما ناگفته نماند که تصمیمات سرپرست فرماندار هم‌تراز با فرماندار بوده و همگی مصوبات شهرستان با امضای سرپرست فرماندار قابلیت اجرا دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.