جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا آبان ماه اینترنت ایران هم قطع می شود؟
    26 مهر 1397 - 12:00
    شناسه : 140607
    0

    رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره خبری مبنی بر اینکه امریکا در مرحله جدید تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند، این احتمال را ضعیف دانست و خاطرنشان کرد که جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

    پ
    پ

    چین فناوری ارتباطات اینترنت - آیا آبان ماه اینترنت ایران هم قطع می شود؟ - اینترنت

    غلامرضا جلالی در این باره گفت: اگرچه احتمال این کار را ضعیف می‌دانیم اما از طرفی، در صورتی که این اتفاق بیفتد نیز تدابیری اندیشیده شده است تا کارکردهای ضروری کشور حفظ شود.

    ه‌ای که آماده شده بناست بتواند خدمات اساسی مردم را جواب دهد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره امنیت سایبری نیز گفت: در حوزه سایبری، توانمندی متقارن نیست و یک ابرقدرت در سایبر نداریم چرا که یک کشور کوچک هم به اندازه یک ابرقدرت می‌تواند نقش‌آفرینی کند و این موضوع فقط به میزان توانمندی و آسیب‌پذیری آن کشوربستگی دارد. جلالی ادامه داد: کشوری آسیب‌پذیرتر است که سایبری‌تر است، امریکایی‌ها نسبت به ما سایبری‌تر هستند و زیرساخت‌های‌شان بیشتر از ما سایبری است پس طبیعتاً آسیب‌پذیرترند.

    این مسئول همچنین یادآور شد: البته تصور ما از تهدید امریکا یک تهدید ترکیبی بر بستر شبکه اجتماعی است، یعنی او می‌خواهد با ابزار شبکه، رسانه و گوشی و اینترنت، مردم ما را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازد. پس اگر اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.