×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

2017 10 22 03 33 02 - عدّه مادر اهورا تمام نشده بود/ او زمانی که همسر من بود با بیش از ۵ نفر ارتباط داشت/ قاتل گفت زمان تجاوز به اهورا، او تنها اشک می‌ریخت - اهورا

میلاد قاسمی پدر اهورا در خصوص اعتراض به‌حکم صادره، اظهار داشت: من مثالی زدم و گفتم مثلاً من نزد پزشکی مراجعه کرده‌ام. دکتر به من می‌گوید که تو سرماخورده‌ای. فرد دیگری در همان مکان حضور دارد و می‌گوید تو هیچ مشکلی نداری. آیا من باید حرف پزشک را گوش بدهم یا حرف آن فرد عادی را؟! وقتی رئیس بهزیستی به من می‌گوید تجاوز صورت گرفته است، رئیس بیمارستان پورسینا همین حرف را تائید کرده‌اند، پزشکان و پرستارانی که حضورداشته‌اند همین حرف را زده‌اند؛ شما اگر جای بنده بودید حرف چه کسی را باور می‌کردید؟! همان افرادی که اهورا را کالبدشکافی کردند در نهایت نزد من آمدند و موضوع را تائید کردند. جالب آنکه در پاسخ به من گفته شد به خاطر آبروی تو حرف از تجاوز نزدیم! آخر آبروی چه؟ آیا آبرویی دیگر مانده است؟ آبرو داشته باشم که چه شود؟ باید این موضوع تائید می‌شد تا برای اهوراهای دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

وی در خصوص اینکه آیا پس از اعدام قاتل آرام شده است یا خیر، گفت: شبی اهورا به خواب من آمد و از من این خواسته را داشت که مقصر اصلی این فاجعه انتقام بگیرم. من نیز در اینستاگرام خودم گفته بودم که انتقام خون اهورا را باعث‌وبانی این اتفاق خواهم گرفت؛ اما بخش دیگر ماجرا مربوط به مادر اهورا است که روند قضایی آن در حال پیگیری است. از نظر من مقصر اصلی ماجرا مادر اهورا است. وقتی من در حضور جمعی به یک کودک احترام بگذارم، یقیناً آن جمع هم به آن کودک احترام گذاشته و با او خوش‌رفتاری می‌کنند؛ اما به همان میزان خواسته یا ناخواسته به بچه بی‌احترامی کنی یا مصلحتش را در نظر نگیری عملاً به اطرافیانت نیز این اجازه را داده‌ای که با او بدرفتاری کنند. از نظر من مادر اهورا این اجازه را به قاتل داده است که بنا به اعترافات قاتل دست اهورا را جلوی چشمان مادرش بسوزاند! جالب است بدانید که بنا بر اعلام پزشکی قانونی، ۲۳ مورد آثار آزار و اذیت در بدن اهورا وجود داشته است که بخشی از آثار سوختگی مربوط به یک هفته آخر منتهی به قتل مظلومانه اهورا بوده است.

پدر اهورا در خصوص اینکه آیا متوجه این سوختگی‌ها و آثار آزار و اذیت بر بدن کودک شده بود، گفت: من در فاصله بیش از یک ماه تا قتل مظلومانه اهورا با بهانه‌جویی‌های مادرش نتوانسته بودم اهورا را ببینم. اگر اهورا را در این فاصله زمانی دیده بودم قطعاً متوجه می‌شدم اما مادر اهورا از دیدار ما جلوگیری کرد و قطعاً این اجازه و فضا را به قاتل داد که این اتفاقات رخ دهد.

وی در مورد شکایت از مادر اهورا گفت: شکایت از مادر اهورا در موارد مختلف از شرب خمر، کودک‌آزاری تا روابط نامشروع صورت گرفته است و پرونده در مراحل آخر خود قرار دارد.

قاسمی در خصوص اظهارات مادر اهورا بابت اینکه گفته بود زمان حضور اهورا در خانه بر سر کار می‌رفت، اذعان داشت: کسی که خودش مغازه داشته آیا می‌رود برای کس دیگری کار کند؟ سؤال بنده این است که فردی که داخل خانه بود چه نقشی را داشت؟ یعنی آن فرد در خانه از بچه پرستاری می‌کرد و مادر اهورا برای چرخاندن زندگی سر کار می‌رفت؟! من شنیده‌ام که ارتباط مادر اهورا با قاتل ۲ ماه بوده است، اما من دست روی قرآن می‌گذارم. این خانم در یکی از مصاحبه‌های خودشان اظهاراتی کردند که با این حرف‌ها متفاوت بود، امروز خیلی راحت می‌توان صیغه نامه جعلی فراهم کرد. مادر اهورا اواخر تیرماه رسماً از من جدا شد حالا سه ماه و ۱۰ روز این خانم به چه صورت محاسبه می‌شود؟! از این ماجرا می‌توان فهمید عدّه نگذشته است. این موضوع را هم خود همان خانم مدعی شده بود. این خانم زمان عدّه‌اش اوایل آبان ماه تمام می‌شد.

وی در خصوص اینکه هدف شکایت از مادر اهورا چیست، اذعان داشت: من مادر اهورا را مقصر اصلی این ماجرا میدانم. من اگر به بچه خودم بی‌حرمتی کنم این اجازه را به دیگران هم داده‌ام. اعتراف قاتل وجود داشته و در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اعتراف کرده که در زمان حضور مادر اهورا، او را کتک زده است. جالب است که زمان وقوع این اتفاق مادر اهورا از جانب خودش مدعی رضایت دادن به قاتل شده بود و حتی در هیچ‌یک از دادگاه‌های قاتل و زمان اعدامش نیز حضور نداشت! چگونه یک فرد می‌تواند چنین حرفی بزند؟ زمانی که پزشکان، بهزیستی و… این اتفاق را تائید کرده‌اند چگونه چنین ادعایی می‌کنی؟

پدر اهورا در ادامه مدعی شد: یکی از دوستان آن فرد با من تماس گرفت و گفت بعد از قتل اهورا مادر اهورا و قاتل به خانه مراجعه کرده بودند و چمدان خود را بسته و در پارکینگ گذاشته بودند تا فرار کنند که بنا بر دلایلی این اقدام انجام نشد.

قاسمی اضافه کرد: وقتی قانون حضانت کودک را به فردی واگذار می‌کند سپس باید بررسی کند که آیا فرد صلاحیت ادامه در اختیار داشتن کودک را دارد یا خیر؟ قانون‌گذار می‌گوید کودک از بدو تولد تا ۷ سالگی در اختیار مادر باشد. ما هر مدرک و مستندی به دادگاه ارائه کردیم گفتن که باید در حین رابطه نامشروع، چند ریش‌سفید فرد را دیده باشند و شهادت دهند. متأسفانه در طول این‌یک سال هیچ‌یکی از مسئولین اقدام جدی برای رفع ایرادات قانون و حمایت جدی از کودکان در مقابل کودک‌آزاری صورت نداده‌اند. ما قانون لازم را داریم اما ضعف‌های بسیاری وجود دارد. برخی به من می‌گویند اگر ما بجای تو بودیم فلان کار را می‌کردیم! آیا قانون چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ اخیراً هم شاهد رخ دادن اتفاق دیگری برای یک کودک بودیم که به او تجاوز شد و سپس به قتل رسید. اشد مجازات برای کودک‌آزاری شش ماه حبس و ۱۰۰ ضربه شلاق است. آیا چنین چیزی بازدارندگی لازم را دارد؟

وی با بیان اینکه هیچ‌کس فکر این را نمی‌کرد چنین اتفاقی برای اهورا رخ دهد، گفت: سهل‌انگاری از سوی مادر اهورا رخ داد. او فردی را به زندگی خودش راه داد که نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. در زمان زندگی من با مادر اهورا مدارکی حدود ۱۰۰ صفحه در اختیار دارم که بیش از ۵ نفر رابطه وجود داشته است. از نظر من قانون باید به‌گونه‌ای برخورد کند که اگر چنین اتفاقاتی تمام نمی‌شود، حداقل کم شود.

پدر اهورا اذعان داشت: اعدام راه مناسبی برای ریشه‌کن شدن این اتفاقات نیست اما با توجه به نقص قانون تنها راه موجود است. بهترین راه پیشگیری آگاهی دادن به مردم است نه کتمان کردن آن. من این حکم را در اختیار دارم که ۲۳ مورد آزار و اذیت در بدن اهورا وجود داشته و تفخیذ رخ‌داده است. جالب آنکه فیلمی که در آخرین دادگاه پخش شد چنین بود که قاتل اعتراف کرد زمانی که اهورا دمر خوابیده بود به او تجاوز کرد و اهورا در آن لحظه تنها در سکوت اشک می‌ریخت. این حرف هیچ‌گاه از یادم من نخواهد رفت. قاتل اعتراف کرد وقتی‌که دیدم اهورا گریه می‌کند او را جلوی تختش آوردم و به دیوار کوبیدم تا ساکت شود. این حرف چطوری فراموش خواهد شد؟ با خودم فکر می‌کردم پس از اعدام قاتل کمی آرام خواهم شد اما امروز می‌بینم که هیچ‌چیزی جای خالی اهورا را برایم پر نکرده است.

قاسمی با بیان اینکه خواب اهورا را زیاد می‌بیند و به نظر می‌رسد از من راضی باشد، گفت: من مسبب اصلی این فاجعه را نخواهم بخشید. کسی که حتی جرئت حضور در هیچ دادگاهی را نداشت و شب اعدام قاتل در زندان حاضر نشد. اگر تو مادر بودی. اگر اهورا عزیزترین کس تو بوده چطور می‌شود که در دادگاه حضور نداشته باشی؟

وی افزود: قاتل مدعی شده بود زیر شکنجه اعتراف کرده است! مگر می‌شود تو در دادگاه ماجرا را کاملاً تعریف کنی و بعد کتمانش کنی؟ من امیدوارم اتفاقی که برای اهورا رخ داد برای هیچ کودک دیگری رخ ندهد و ما شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. قانون باید در مقابل کودک‌آزاری چنان محکم باشد که هیچ‌کس جرئت انجام آن را نداشته باشد اما متأسفانه چنین چیزی وجود ندارد.

پدر اهورا در پایان در خصوص آنکه آیا از چیزی پشیمان است با لحنی بغض‌آلود گفت: یادم است زمانی که بچه بودم در خانه مادربزرگم عموی من به خاطر یک شیطنت بچگانه مرا دعوا کرد. زمانی که پدرم را از دور دیدم انگار تمام دنیا را به من داده‌اند. چیزی که آن لحظه از نگاه کودکانه‌ام می‌خواستم پدرم بود. پدرم با عمویم به خاطر این اتفاق به‌نوعی که جدی هم نبود بحث کرد تا من خوشحال شوم؛ اما آن لحظه‌ای که به قاتل گفتند زمان تجاوز به اهورا، کودک چه می‌کرد او گفت اهورا فقط آرام اشک می‌ریخت. من مطمئنم آن لحظه اهورا به من فکر می‌کرد که من بیایم و او را نجات دهم. این عذاب وجودان تا همیشه با من همراه است.

منبع: رشت ۲۰

  1. قهرمان زاده

    الان که دارم مینویسم قلبم اتیش گرفته . لحظه لحظه گریه کردم تا این جنایت رو خوندم و از حرفای پدر اهورا و فکر اینکه چقدر اهورا کوچولو زجر کشیده و توان مقابله نداشته جیگرم خون شد. از ته قلبم که واقعا داغون شد از شنیدن این فاجعه از خداوند میخوام که قاتل و مادر اهورا رو لعنت کنه آنچنان عذابی بهشون بده که حتی توان داد زدن نداشته باشن لعنت به این ماد از خدا بی‌خبر. لعنت به این قانون که راه رو برای کودک آزارها سهل و آسان کرده

  2. مهدی مهریزی

    بعضی چیز ها داغشون تا ابد تازه می مونه و هیچگاه نه سرد می شه و رنگ کم می کنه…
    ماجرا تاسف بار اهورا قاسمی، آتنا اصلانی، ستایش قریشی و حتی عکس معصومانه آلان کردی و تمام بچه هایی که جان شون را براثر خشونت از دست می دهند واقعا فراموش شدنی نیست…
    چه خوبه که جامعه هیچ وقت از یاد نبره و برای ما مسائل دیگه ای هم اهمیت داشته باشه و شعله های انسایت در وجودمون خاموش نشه…
    واقعا معصومیت این بچه ها که قربانی جامعه شدند هیچ وقت از خاطره ها پاک نخواهد شد…
    این بچه ها نه همشهری من بودند و نه چیز دیگه ای ولی خوبه که به مسائل این چنینی جامعه حساس هستش این حساسیت نشان از یک جامعه زنده داره…

  3. ناشناس

    صد در صد مادر مقصر اصلی هست .
    همه این مسایل که پدر اهورا گفت به کنار ، مادری که فرزند داره زمانی ازدواج مجدد انجام میده که از مهر صددر صدی همسر دومش به فرزند اطمینان حاصل کرده باشه . و این اطمینان طی ماهها حتی سال ها به وجود میاد نه یکی دوماه ‌‌
    کنار اون مرد این زن هم باید اعدام میشد .

  4. ناشناس

    خدالعنت کنه فقط مادرشو..

  5. ناشناس

    مادرشو اعدام باید کرد

  6. یک مادر

    خدا هم مرد و هم زن کثیف رو لعنت کنه خدا ازتون نگذره قلبم داره پاره میشه از بس ناراحتم

  7. فاطمه خشنود

    آدم وقتی اینو میخونه شرمش میشه تا عمق روح انسان خراش بزرگ بر میداره خدایا حیوانات هم واسه ی سکسشون»»»ی شرف و حیایی دارن و اخه بی‌ همه چیز بچه سهساله.

  8. ناشناس

    قربون خدا به چه کسایی بچه میده

  9. ناشناس

    این کثافتا اینقدر باید شکنجه بشند که زجر و دردی که اون بچه کشیده را بکشند و به مرگ خودشون راضی بشند و بعد اعدامشان کنند

  10. ناشناس

    این کثافتا اینقدر باید شکنجه بشند که زجر و دردی که اون بچه کشیده را بکشند و به مرگ خودشون راضی بشند و بعد اعدامشان کنند

  11. مسلم

    زن هم مقصر

  12. ناشناس

    چرا مادر اهورا مجازات نشد مادر اهورا به سرنوشت پسرش دچار بشه تا بفهمه اون بچه چه دردی کشید خدا ازت نگذره بی رگ وریشه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.