به گزارش «بامردم»، مدتی است روابط عمومی استانداری گیلان بهصورت ماهانه طی نامهای به فرمانداریهای شهرستانهای استان به رتبهبندی روابط عمومی فرمانداریها بر اساس تعداد اخبار منتشرشده در طول ماه میپردازد.
این شیوه ارزیابی و رتبهبندی که عدم توجه به کیفیت اخبار منتشرشده و همچنین محتوا و سایر موارد در آن موج میزند باعث شده تا از سوی روابط عمومیها بیشتر به تعداد اخبار منتشرشده توجه شود و محتوی، نحوه تنظیم خبر، کیفیت خبر، اهمیت و مواردی دیگر در حاشیه قرار بگیرند.
بهطوریکه این رقابت ایجادشده گاها باعث انتشار اخباری کماهمیت، غیر مرتبط، بیکیفیت و دارای اشتباهات در پرتال فرمانداریها صرفاً با نگاه بالا بردن آمار تعداد اخبار منتشرشده میشود البته نباید مزایا و جنبه مثبت این اقدام اداره کل روابط عمومی استانداری گیلان در ترغیب روابط عمومیها به تولید هرچه بیشتر اخبار و انعکاس دستاوردهای دولت را فراموش کرد.
خارج از این باید توجه داشت که تولید و انتشار خبر تنها بخش کوچکی از وظایف روابط عمومیها میباشد و شایسته است تدابیری برای بررسی و رتبهبندی دیگر شاخصها، نوآوریها و عملکردهای روابط عمومیها نیز اندیشیده شود.
- منبع خبر: «با مردم گیلان»
ثبت دیدگاه