×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

بازداشت دستگیر - دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی خانم ۲۸ ساله در تلگرام - پلیس

سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم ۲۸ ساله گیلانی مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در تلگرام، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات و بدست آوردن سرنخ‌های الکترونیکی موفق شدند عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکی در تلگرام را شناسایی کنند افزود: متهم که مردی ۳۵ ساله و خواستگار سابقش بود با هماهنگی مقام قضائی در شهرستان رشت دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد گفت: متهم با سوء استفاده از غفلت بزه‌دیده، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی او را بدست آورده، سپس شاکیه را تهدید کرده در صورتی که تن به ازدواج با وی ندهد آن‌ها را در شبکه اجتماعی منتشر می‌کند.

سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد تصریح کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر، فیلم خصوصی و اسرار دیگری را بدون رضایت وی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه شهروندان باید در انتخاب پیام رسان‌های موبایلی شرکت‌های بیگانه و استفاده از خدمات آن‌ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را مد نظر قرار دهند، از آن‌ها خواست تا به انتخاب گزینه های ایرانی شک نکنند زیرا امروزه جایگزین‌های خوبی برای انواع رسانه‌های اجتماعی، توسط جوانان خوش فکر کشورمان طراحی و اجرا شده که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می‌کند و هم خیال کاربران از امنیت و سلامت اخلاقی این شبکه‌ها راحت‌تر است.

وی در پایان با بیان اینکه مردم برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند، اظهار داشت: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.