×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خودکشی - خودکشی هندی دختر ۹ ساله در تهران / ستاره‌ای که خاموش شد - خودکشی

به گزارش  تسنیم، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از مرگ دختری ۹ ساله خبر داد که پس از دیدن صحنه ی حلق آویز شدن قهرمان یک فیلم بالیوودی ، به تقلید از شخصیت فیلم سینمایی خودش را حلق‌آویز کرده تا شاید همانند قهرمان فیلم پس از دقایقی مجددا زنده شده و اینبار حیات ابدی پیدا کند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، در توضیح این خبر گفت: ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۳۰ آبان از یک مرکز درمانی در شهرک رضویه خبر فوت مشکوک دختری ۹ ساله به نام ستاره، به کلانتری ۱۶۹ مشیریه اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری و برابر نظریه تیم پزشکی مبنی بر وجود آثار خفگی روی گردن، بلافاصله موضوع به اداره دهم پلییس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “فوت مشکوک” ، تحقیقات از مادر ستاره در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

مادر ستاره که با کمک صاحب سوپرمارکت محل سکونتشان و در غیبت پدر ستاره ( به علت حضور در محل کار ) دخترش را به مرکز درمانی رسانده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ” به همراه ستاره و پسرم که کوچکتر از ستاره است، یک فیلم سینمایی هندی تماشا کردیم؛ داستان فیلم بگونه‌ای بود که در یک قسمت از فیلم، قهرمان داستان حلق‌آویز شده و در ادامه فیلم مجددا زنده می‌شد. با پایان فیلم، برای آماده کردن شام به داخل آشپرخانه رفتم و بچه‌ها نیز در حال بازی کردن بودند؛ متوجه نشدم که ستاره چه زمانی به داخل اتاق خوابش رفت. پس از دقایقی ستاره را صدا کردم اما جواب مرا نداد؛ مجددا ستاره را صدا زدم اما باز جوابی نیامد.

به دنبال ستاره از آشپزخانه بیرون آمده و به سمت اتاق خواب بچه ها رفتم. ناگهان ستاره را دیدم؛ رشته‌ای پلاستیکی که از درب کمد دیواری آویزان شده بود، دور گردن دخترم قرار داشت؛ ستاره حرکت نمی‌کرد؛ ترسیدم و با صدای بلند او را صدا زدم اما صدایی از ستاره نیامد؛ به سرعت به داخل کوچه آمده و از اهالی محل کمک خواستم؛ صاحب سوپرمارکت محل با شنیدن فریاد، التماس و خواهش‌هایم برای کمک کردن به دخترم به داخل خانه آمد؛ گردن ستاره را از داخل رشته ی پلاستیکی درآورد؛ چندین بار به او تنفس مصنوعی داد اما ستاره نفس نمی‌کشید ؛ به سرعت ستاره را سوار ماشین کرده و به مرکز درمانی رساندیم، تیم پزشکی تلاش زیادی کرد اما ستاره برنگشت”.

در ادامه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل زندگی ستاره به بررسی اظهارات مادر ستاره پرداختند؛ جسد ستاره نیز به پزشکی قانونی منتقل شد و برابر نظریه تیم پزشکی اعلام شد که هیچگونه آثار ضرب و شتم روی جسد وجود نداشته است.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده فوت دختر ۹ ساله پرونده با موضوع فوت مشکوک تشکیل و تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

آسیب های اجتماعی نوپدید و قدیم، آسیب شناسی متفاوت و مربوط به خود را دارند. مصرف مواد مخدر ، خودکشی ، قتل ( دگرکشی )، همسرآزاری ، آسیب‌های فضای سایبری و مهم‌تر از همه تاثیر و تاثر رسانه‌ها؛ چه رسانه‌های گرم و چه رسانه‌های سرد . این روزها بی‌شمار از تاثیرات انواع رسانه‌های سرد و گرم در اجتماع می‌شنویم . ازدواج های نافرجام، ارتباطات آسیب زا ، طلاق و… .

خبر دختر ۹ ساله‌ای که خود را به تاثیر از یک فیلم سینمایی به دار آویخته در عین حالی که بسیار تلخ و تاسف بار است اما تعجب‌برانگیز نیست چراکه امروز رسانه‌ها کارایی بی‌شماری دارند . حتی آنقدر که از فضای تربیتی خانواده ها هم عبور کرده و خود تبدیل به یک پدیده شدند آنهم پدیده‌ای در تمام سطوح زندگی شخصی و اجتماعی‌مان.

ساختار خانوادگی ضعیف، نبود الگوهای مناسب، اسطوره‌سازی و قهرمان‌سازی، نبود سلسله مراتب در خانواده، نبود مرزهای مشخص خانوادگی و … همگی باعث ایجاد بروز مشکلات از این دست شدند.

اینکه می‌شود بی شمار در مورد ساختار نامناسب فیلم‌ها، کتاب‌ها، سریال‌های اشتباه در دنیا و یا در همین ایران خودمان صحبت کنیم اما ترجیح این است که بیشتر عمق فاجعه را در شکل خانواده و نحوه ی تربیت خانواده جستجو کنیم . تاکید دارم ” نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی، آسیب های این روزهای جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.