×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بهرام آریامنش - بخشداری دیلمان پیشرو در اجرای طرح های بوم گردی / استاندار گیلان مرد شماره یک حمایت از طرح های بوم گردی - بخشدار دیلمان

اشتغالزایی از راه توسعه گردشگری یکی از دغدغه های است که مسئولان و برنامه ریزان را به فکر و تصمیم گیری وا داشته است.

از این رو یکی از بهترین راه های افزایش درصد اشتغال در سطح روستاهای استان گیلان، با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی استان: اجرای دقیق و موثر طرح بوم گردی است.

طرح بوم گردی می تواند ویترین فرهنگی و شاهراه افرایش توان اقتصادی مردمان منطقه باشد تا جلو روند مهاجرت به شهرها را بگیرد.

استان گیلان نیز که از مواهب الهی همچون سواحل زیبا ، جنگل، کوهپایه های بکر، جذاب همچنین از غنای فرهنگی و تاریخی بی نظیری برخورد بوده که به راحتی می تواند مجری این طرح باشد.

بهرام آریامنش، بخشدار دیلمان در گفتگویی با تدبیرشرق با اشاره به اینکه دکتر سالاری استاندار گیلان با دورنگاری و ذکاوت بالا به دنبال حمایت حداکثری از اجرای طرح بوم گردی در روستاهای گیلان است، گفت: بوم گردی می تواند هم فرهنگ و سنت گیلان زمین را به مردم دنیا معرفی کند و همچنین اشتغالزایی را در آینده نزدیک برای مردمان روستایی گیلان به ارمغان آورد.

بخشدار دیلمان با بیان اینکه استاندار گیلان همواره حامی اشتغال زایی و توسعه بوده و توجه ویژه ای به حوزه های روستایی دارد، افزود: در شهرستان سیاهکل به ویژه بخش دیلمان که از پتانسیل بالای گردشگری بهره مند هست ؛ در زمینه بومگردی پیشتاز بوده و ۲۰ پروژه بوم گردی برای دیلمان در حال اجرا میباشد.

وی با یادآوری اینکه ۶ واحد بوم گردی تا کنون در دیلمان اجرا شده است، متذکرشد: ۷ فقره مجوز مرمت نیز برای بازسازی بافت های اجرا شده در گذشته صادر شده است.

آریامنش با تاکید بر اینکه ۶ واحد بوم گردی در آستانه اجرا و ۷ واحد دیگر در حال مرمت قرار دارند، ادامه داد: ۱۴ واحد بوم گردی نیز در مرحله پیگیری برای اخذ مجوز قرار دارند.

بهرام آریامنش از افزایش مجوز های صادره طرح بوم گردی به بیش از ۳۰ فقره در آینده نزدیک خبرداد.

بخشدار دیلمان، این بخش را یکی از مناطق جذاب هدف گردشگری دانست و گفت: پیگیری های استاندار گیلان در خصوص اجرای دقیق و مردمی طرح های بوم گردی، نشانگر قدرت اجرایی و آینده نگری در کنار تجربه بالای دکتر سالاری می باشد…

آریامنش بوم گردی را عامل مهم و تضمینی ایجاد اشتغال در روستاهای گیلان باتوجه به پتانسیلهای موجود بیان کرد و افزود: ویلاسازی های نامانوس هیچ کمکی به صنعت گردشگری منطقه نخواهد کرد و به همین خاطر شرط اصلی استاندار گیلان در اجرای طرحهای بوم گردی بومی بودن فرد مجری طرح میباشد..

بخشدار دیلمان الگو برداری از بافتهای سنتی و تاریخی منطقه در اجرای طرح های بوم گردی را مهم خواند و اضافه کرد: دهیاران و شوراها نقش مهمی در اجرای پروژه های بوم گردی دارند،که الحق و الانصاف در بخش دیلمان و پیرکوه در این زمینه مارا یاری نمودند…

وی با یادآوری اینکه نگاه دولت تدبیر و امید، نگاه مردمی و توانمند سازی ساکنان روستاها است، افزود: استاندار گیلان مهمترین حامی اجرای طرح های بوم گردی است که این امر امید و اشتغال و توسعه را به این حوزه کشانده، بی شک می توان در کنار بحث اشتغال زایی به مقوله مهم حفظ محیط زیست و هویت تاریخی روستایی از طریق اجرای طرح بوم گردی کمک کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.