یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سلامت کارکنان دولت ضامن سلامت جامعه و سلامت کارکنان در گروی داشتن نان
    10 آذر 1397 - 17:37
    شناسه : 143511
    0

    بدیهی است داشتن جامعه‌ی سالم ،نیازمند این است که دولت به هر شکل از بروز آسیب به سلامت شهروندان جلوگیری کند و تنها در این صورت است که افراد جامعه می‌توانند رشد یابند.

    پ
    پ

    نشست استاندار با مدیران مسئول رسانه‌های استان گیلان 28 - سلامت کارکنان دولت ضامن سلامت جامعه و سلامت کارکنان در گروی داشتن نان -

    جامعه سالم یعنی اینکه افراد یک اجتماع از سلامت روحی و جسمی، معنوی و مادی، باطنی و ظاهری برخوردار باشند. در حقیقت عینیت یافتن جامعه سالم در گروی رشد همه جانبه کودکان، جوانان و عامه مردم به شکلی مطلوب است و یک جامعه سالم ویژگی هایی دارد که شایسته سالاری، عدالت اجتماعی، رفاه نسبی، عدالت قضایی و ا منیت اجتماعی و غیره را میتوان از اهم فاکتورهای لازم در آن برشمرد…

    اما یکی از مهمترین موضوعات در این راستا که بارها توسط کارشناسان و مردم به آن پرداخته شده است فساد برخی مدیران است- که نمونه های آن هم کم نیست – این معضل اساسا باعث تضعیف اعتماد سرمایه های اجتماعی به دولتمردان شده است.

    اگر مدیر سالم نداشته باشیم کارمند سالم هم نخواهیم داشت. در اینجا این دولت است که باید گام اول را برداشته و تلاش کند تا عوامل مخرب و مفسدانی را که وجودشان جز ناامنی و فساد اداری و مالی تاثیری بر محیط پیرامونشان نداشته و تاکنون فقط موجب ناسلامتی ادارات متبوع خود شده‌اند را از میان برداشته و از بروز مشکلات بیشتر و گره‌های کورتر اجتماعی جلوگیری نماید.

    یکی از این مسائل که تهدیدی برای جامعه در دولت دوازدهم محسوب می شود نیز ، عدم تعادل حقوق کارکنان با نرخ‌های موجود در بازاراست که می تواند موجب مشکلات فراوان شود . عدم تمکن مالی کارکنان باعث کم شدن اعتماد مردم به دولت می‌گردد. دولتی می تواند از عهده چالش‌ها و بحران‌های خود برآید که در آن آحاد جامعه به عنوان سرمایه‌های اجتماعی محترم شمرده شده و شان خانواده که اصلی‌ترین رکن تشکیل یک جامعه سالم است با معیشت مناسب و امنیت روانی کافی در آن در درجه اول الویتها قرار گیرد. زیرا بین اعتماد ملی به دولت و شکوفایی اقتصادی رابطه‌ای مستقیم و دوطرفه وجود دارد. اگر رابطه بین سرمایه‌های اجتماعی و دولت تیره و تار شود گروه های مخرب بیکار ننشسته و بی‌شک در جهت تخریب دولت گام برمی دارند و دولت راقبضه می کنند !! و اینجاست که بخش زیادی از انرژی دولت در این جهت گرفته می شود و نارضایتی و کم‌کاری و هزار معضل آشکار و نهان دیگر یکی پس از دیگری دهان بازکرده و امنیت و رفاه و سلامت جامعه را یکجا خواهند بلعید!!

    به هوش باشیم که در جامعه ما فاصله بین مردم و مسئولین زیاد است و اعتمادی بین آنها نیست و اگر مشکلات معیشی کارکنان دولت ،کارگران ، معلمان و اقشار متوسط و ضعیف حل نگردد این سلامت مستقیم جامعه است که بخطر افتاده.

    اگر دولت نتواند زمینه دوری از فساد را برای کارکنان خود فراهم کند، عنقریب استفاده نادرست از قدرت و تجمع و تمرکز قدرت و توزیع ناعادلانه ثروت خواهد شد سبب انحطاط جامعه خواهد بود… قطعا بیشترین رابطه مردم با دولت از طریق کارکنان دولت حاصل شده و این عوامل نقش موثری در جهت تقویت یا تضعیف اعتماد بین مردم و دولت دارند و اگر نوشتن این مقاله در دستور کار این رسانه قرار گرفته؛ قطعا به دلیل وضعیت بسیار نابسامان موجود بوده چرا که گسیختکی بازار را امروز دیگر همگی به عینه شاهدیم. امروز که قیمت هر. کالا نسبت به ماههای قبل چند برابر افزایش یافته اما دریغ از اندکی بهبود در رقم یارانه ‌ها و حقوق کارکنان دولت..‌. در پیج و خم اما و اگر واماندیم افزایش هر روزه‌ی قیمتها چنان اقشار جامعه را به زیر خط فقر کشاند که باور هیچ یک از ما نبود. افزایش قیمت حاملهای انرژی و دغدغه های مربوط به کارت سوخت و غیره هم در جای خود چالش جدید این روزهای ماست که البته در مقاطع مختلفی در گذشته نیز با آن روبرو بوده‌‌ایم.

    علی علی پور نیاول مدیر مسئول پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر و هفته نامه همای گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.