جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41363 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گاهی در اوج مسابقات به علت عدم توان مالی انصراف داده‌ایم/مسئولان به ورزش‌های انفرادی املش توجه ویژه داشته باشند
    16 شهریور 1395 - 21:43
    شناسه : 14389
    1

    ورزش‌های انفرادی بخصوص ورزش‌های رزمی در طی چند سال اخیر در شهرستان‌ املش رشد فوق‌العاده و چشمگیری داشته‌است و این شهرستان، قهرمانانی در عرصه‌های استانی و ملی داشته‌اند اما مشکل اصلی این شهرستان‌ها، نبودن اسپانسرها و حمایت‌های مالی لازم برای رشد و شکوفایی است که به باور بسیاری از ورزشکاران، نبود کارخانجات صنعتی و تولیدی […]

    پ
    پ

    ورزش‌های انفرادی بخصوص ورزش‌های رزمی در طی چند سال اخیر در شهرستان‌ املش رشد فوق‌العاده و چشمگیری داشته‌است و این شهرستان، قهرمانانی در عرصه‌های استانی و ملی داشته‌اند اما مشکل اصلی این شهرستان‌ها، نبودن اسپانسرها و حمایت‌های مالی لازم برای رشد و شکوفایی است که به باور بسیاری از ورزشکاران، نبود کارخانجات صنعتی و تولیدی و بی‌تفاوتی برخی از مسئولان در این موضوع محرز و آشکار است. هر چند در طی این سال‌ها اداره ورزش و جوانان املش در حد توان، بودجه‌هایی برای این امر اختصاص داده‌است که جای تشکر دارد اما این آبراهه، کفاف هزینه‌های ورزش را نمی‌دهد و نمی‌توان فقط از یک اداره با بودجه محدود توقع کار خارق‌العاده داشت.
    ورزش تکواندو در بین سایر رشته‌های ورزشی به علت جذابیت خاص و مطرح بودن در سطح بین‌المللی و المپیک همواره مورد توجه جوانان بوده‌است. کسب چندین عنوان در سطح ملی و استانی در رده‌ی آقایان و بانوان از جمله افتخارات این ورزش در شهرستان املش است. هیئت تکواندوی شهرستان متشکل از مهدی سلیمانی (رئیس)، خانم شعبانی (نائب رئیس)، جواد عبد الرحیمی (دبیر)، فریدون طهمورثی(مسئول مسابقات) محسن قاسم پور(کمیته فنی) در سطح شهرستان مشغول فعالیت‌اند.

    برای آشنایی بیشتر از روند ورزش تکواندو در شهرستان پای صحبت‌های مهندس مهدی سلیمانی رئیس هئیت تکواندوی شهرستان نشستیم. با ما همراه باشید.

    مهدی سلیمانی
    بامردم: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

    مهدی سلیمانی هستم از سال 1377 تاکنون تکواندو کار می‌کنم و هم اکنون کمربند مشکی دان 4 و قهرمان چندین دوره مسابقات استانی و نخبه ورزشی سال 84 در شهرستان رودسرو دعوت‌شده به اردوی تیم منتخب استان هستم و تاکنون شاگردان زیادی در عرصه‌ی استانی و کشوری داشته‌ام.

    بامردم: کمی از تاریخچه تکواندو در شهرستان بگویید، به نظر می‌رسد در طی یک سال اخیر ورزش قهرمانی در املش پیشرفت خوبی داشته‌است.
    بله همین طور است، در همه‌ی رشته‌های ورزشی بخصوص در رشته‌های انفرادی و رزمی موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم که نتیجه‌ی زحمات مسئولان اداره ورزش و جوانان، استعدادیابی مربیان و تلاش‌های شخصی است. ما در تابستان به علت روی آوردن زیاد جوانان به ورزش، استعدادهای خوبی را شناسایی می‌کنیم که در مدت کم می‌توانند به قهرمانی برسند

    بامردم: مسئولان چگونه می‌توانند در تداوم این موفقیت‌ها سهیم باشند؟
    مسئولان اگر حمایت کنند و سالن‌ها و امکانات مناسب در اختیار ما قراردهند، مطمئن باشید موفقیت‌های جوانان چندبرابر می‌شود. امّا این ورزشکاران جایی برای تمرین ندارند و امکانات درستی به آنها داده نمی‌شود در صورتی که بهتر بود با حمایت‌های لازم و همکاری همه‌ی مسئولین شهرستانمان در شهرستان فعال تر بمانند و ضمن انجام تمرینات خود دیگران را نیز به ورزش تشویق نمایند، بخصوص اداراتی که در این زمینه وظیفه‌ی ذاتی دارند مثل شهرداری و آموزش و پرورش.

    بامردم: به نظر شما این مشکل چگونه حل خواهدشد؟
    ببینید این مشکل نیست بلکه راهکاری برای همکاری مسئولان با ورزشکاران است. البته مشکل ما بحث حمایت‌های دولتی نیست. از زمانی که هیئت تکواندو در شهرستان روی کار آمد ما هیچ گونه اسپانسری بجز کمک‌های اداره ورزش و جوانان املش نداشتیم و واقعاً این اداره با توجه به بودجه‌های دریافتی، بیشتر از این نمی‌تواند کمک کند و الحق و الانصاف تلاش‌ها و همکاری خوبی نموده‌است اما بیشتر وقت‌ها بچه‌ها با پول خودشان هزینه‌ی مسابقات و خوابگاه را می‌دهند و گاهی هم اتفاق افتاده که در اوج مسابقات در حالی که امید به کسب عنوان داشتیم به علت عدم توان مالی پرداخت هزینه‌ها، از ادامه‌ی مسابقات انصراف داده‌ایم.

    بامردم: آیا خود شما برای جذب اسپانسر تلاش کردید؟
    ما در طی این سال‌ها سعی کردیم با رجال اقتصادی، سیاسی و ورزشی شهرستان‌ دیدار داشته‌باشیم و مذاکره کنیم اما تنها چیزی که عایدمان شد همان کمک‌های اداره ورزش‌ و جوانان بوده و حتی تعدادی از رجال اقتصادی و کارخانه‌دار به ما گفتند ما فلان تیم را حمایت کرده‌ایم و توان حمایت از شما را نداریم و بعضی دیگر به ما گفتند: اگر ما بتوانیم از عهده ورزش خودمان برآییم، هنر کرده‌ایم. مشکل اصلی ما در همه‌ی زمینه‌ها نبود کارخانجات صنعتی و تولیدی بزرگ و عدم تثبیت فرهنگ ورزش در بین کسانی است که می‌توانند اسپانسر ورزش قهرمانی باشند و این مشکل نه تنها در این شهرستان بلکه در استان گیلان مشهود است.

    بامردم: بانوان شهرستان چه پیشرفت‌هایی داشته‌اند؟
    برای بانوان نیز برنامه ریزی صورت گرفته است که ان شاالله در آینده خبر های خوبی از قهرمانی های بانوان در مسابقات مختلف خواهید شنید .

    بامردم: در پایان اگرصحبت خاصی دارید، بیان کنید.

    به امید خدا با سعی و تلاش و حمایت‌های لازم، پیش‌بینی می‌کنم در طی سال‌های آینده بیش از چند نفر از شهرستان املش در سطح اول کشور داشته‌باشیم و بتوانیم برای المپیک و مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کنیم و از مسئولان خواهشمندم که به ورزش‌های انفرادی و مدال‌آور و پتانسیل‌های این شهرستان توجه ویژه نمایند و از شما دست‌اندرکاران پایگاه اطلاع رسانی بامردم نیز تشکر می‌کنم که این فرصت را برای ما فراهم نمودید تا با حضور در دفتر شما بتوانیم درباره‌ی ورزش تکواندو شهرستان گفت و گو و درددل نمائیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.