پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لاهیجان قطب تولید چای صادراتی کشور
    20 آذر 1397 - 1:12
    شناسه : 144162
    1

    رییس اتاق اصناف لاهیجان گفت: این شهرستان قطب تولید چای است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

    پ
    پ

    چای - لاهیجان قطب تولید چای صادراتی کشور - چای

    محمدعلی حسین‌نیا در جلسه صنعت لاهیجان گفت: در شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۲۶ اتحادیه فعالیت می‌کنند که سالانه یک هزار و ۴۰۰پروانه کسب توسط این اتاق صادر می‌شود.

    وی افزود: ۳۵۰ واحد صنفی فاقد پروانه نیز در این شهرستان شناسایی شده که برای آنها مجوز صادر می‌شود.

    رییس اداره صنعت، معدن و تجارت لاهیجان خاطرنشان کرد: لاهیجان به عنوان قطب صنعتی استان به شمار می‌رود و در این بخش ۹۹ واحد صنعتی فعالیت دارند و تولید کیک، کلوچه و چای در لاهیجان به عنوان قطب تولید و صادرات است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت هزار و ۸۰۰ شغل توسط واحدهای صنفی لاهیجان ایجاد شده و یک هزار و ۳۸نفر در سال جاری در دوره‌های آموزشی این اداره شرکت کرده اند که دو نمایشگاه تخصصی عرضه کالا نیز در این شهرستان تشکیل شده است.

    حسین‌نیا تصریح کرد: ۱۱ هزار مورد بازرسی طی سال جاری در این شهرستان انجام و در این بازرسی‌ها ۸۵۰متخلف شناسایی شده که ۴۲مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی‌و بهداشت نیز انجام شده است.

    شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.