پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پاسخ اصولگرایان به پیغام احمدی نژاد
    17 شهریور 1395 - 0:34
    شناسه : 14423
    0

    اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شود، حمایت از او را بررسی می کنیم اما اگر نشود، اصلا حمایت معنا ندارد.» این پاسخ محمدرضا باهنر به سوال یک خبرنگار درباره حمایت از احمدی نژاد در انتخابات آینده است. به گزارش «بامردم»، این روزها بحث بازگشت احمدی نژاد و حمایت اصولگرایان از وی جدی تر دنبال می […]

    پ
    پ

    اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شود، حمایت از او را بررسی می کنیم اما اگر نشود، اصلا حمایت معنا ندارد.» این پاسخ محمدرضا باهنر به سوال یک خبرنگار درباره حمایت از احمدی نژاد در انتخابات آینده است.

    به گزارش «بامردم»، این روزها بحث بازگشت احمدی نژاد و حمایت اصولگرایان از وی جدی تر دنبال می شود. برخی کارشناسان معتقدند سفرها و سخنرانی های احمدی نژاد همگی حاکی از عزم جزم وی برای حضور در انتخابات آینده دارد. با این حال همین کارشناسان نیز معتقدند احتمال تایید صلاحیت احمدی نژاد بسیار اندک است. شاید احمدی نژاد خود نیز به این موضوع واقف است و به همین دلیل قصد دارد با اهرم اصولگرایان از مانع شورای نگهبان عبور کند.

    گفته شده احمدی نژاد برای اصولگرایان پیغام داده که چون می تواند در بخشهایی از کشور رای مردم را به سود خود جمع کند، اصولگرایان از تخریب وی دست برداشته و از او حمایت کنند تا بازار انتخابات به سود این جناح گرم شود. احمدی نژاد در پیغام خود به اصولگرایان این نکته را هم افزوده است که در روزهای پایانی نزدیک به انتخابات به نفع نامزدی که اصولگرایان به او خواهند رسید، کنار خواهد رفت. در واقع احمدی نژاد با این تاکتیک قصد دارد اصولگرایان را خرج تایید صلاحیت خود کند. البته اگر اصولگرایان بتوانند به احمدی نژاد اعتماد کنند آنها هم می توانند از این سناریو سود کنند. اگر احمدی نژاد به قول خود وفا کند و کنار برود آنگاه اصولگرایان هم می توانند از آرای روحانی بکاهند و هم می توانند به حمایت احمدی نژاد از کاندیدای نهایی خود دلخوش باشند.

    این سناریو آنقدر برای اصولگرایان جذاب است که حتی برخی از آنها را وسوسه کند حرف های احمدی نژاد را بشنوند.محسن کوهکن قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری یکی از آنها است که در گفتگو با فرارو از امکان شنیدن صحبت های هر فرد خطاکاری می گوید که توبه کرده است. البته برخی دیگر از اصولگرایان همچون غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نامزدی احمدی نژاد را به مصلحت ندانسته و معتقد است احتمال تایید صلاحیت وی نیز بسیار اندک است و اگر هم تأیید شود جریانات و شخصیت‌های اصولگرا بسیار بعید است که از او حمایت کنند.

    با این حال محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری روز سه شنبه با بیان اینکه مصباحی مقدم سخنگوی ما نیست و سخنگوی جامعه روحانیت است اظهار کرد: «ما صالح مقبول را به اصلح نامقبول ترجیح می دهیم.» باهنر درباره کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات آینده گفت: «ما در حال حاضر نه از کسی حمایت می کنیم و نه دست رد به سینه کسی می‌زنیم؛ بلکه شرایط را می‌سنجیم تا ان‌شاءالله به یک رئیس‌جمهور خوبی برسیم.»

    با این سخنان به نظر می رسد هنوز میان اصولگرایان درباره حمایت یا عدم حمایت از احمدی نژاد اختلاف وجود دارد. اینکه در این باره قدرت کدام جناح اصولگرا بر دیگری می چربد باید تا ماههای آینده صبر کرد. اما شاید بتوان این جمله باهنر را به نوعی پاسخ به پیغام احمدی نژاد دانست. جایی که در پاسخ به سوال خبرنگار درباره پیغام احمدی نژاد به اصولگرایان گفت: «اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شود، حمایت از او را بررسی می کنیم اما اگر نشود، اصلا حمایت معنا ندارد.» شاید معنای این سخن باهنر این باشد که احمدی نژاد خودش باید برای تایید صلاحیت دست به کار شود و انتظاری از اصولگرایان نداشته باشد.

    منبع: فرارو

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.