جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اگر مسئولی غیر همسو باشد فرمانداران باید پاسخگو باشند/شهر رشت بلاتکلیف است/پایان وقت قانونی شورای شهر رشت
    17 شهریور 1395 - 17:15
    شناسه : 14478
    0

    بامردم: محمدعلی نجفی صبح امروز در  گردهمایی که با حضور قائم مقام وزیر کشور در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد اظهار کرد: ساعت شش صبح امروز در سطح شهر رشت بازدیدی داشتیم و نیمی از شهر را آب گرفته و شهر رها شده است. وی با اشاره به عدم تفاهم اعضای شورای شهر رشت […]

    پ
    پ

    بامردم: محمدعلی نجفی صبح امروز در  گردهمایی که با حضور قائم مقام وزیر کشور در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد اظهار کرد: ساعت شش صبح امروز در سطح شهر رشت بازدیدی داشتیم و نیمی از شهر را آب گرفته و شهر رها شده است.

    وی با اشاره به عدم تفاهم اعضای شورای شهر رشت در انتخاب رئیس و هیأت رئیسه جدید، گفت: اعضای شورای شهر رشت نتوانستند در انتخاب هیأت رئیسه به جمع‌بندی برسند و وقت قانونی آنها به اتمام رسیده و شهر در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

    استاندار گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت کشور در این موارد تصمیم‌هایی را اتخاذ کند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به پروژه‌های خوب افتتاح شده در هفته دولت سال جاری اظهار داشت : در این هفته هزار و ۱۸۷ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان در سراسر استان افتتاح شد که از این میزان بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بود.

    وی با بیان اینکه در هفته دولت اخیر آخرین فعالیت‌های قابل بیان از طریق دولتمردان ارائه گردید افزود : میزان پروژه‌های اجرایی در استان به قدری زیاد بود که فرصت افتتاح برای همه آنها مهیا نگردید و بخشی از آن باقی ماند.

    استاندار گیلان به واگذاری ۸۲ درصد از پروژه‌های مسکن مهر در استان خبر داد و افزود : تمام سعی ما بر این است تا پروژه‌های مسکن مهر استان تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد.

    وی اظهار داشت : برای اینکه بتوانیم تصویر مناسبی از عملکرد و دستاوردهای دولت یازدهم داشته باشیم باید سال‌های پیش از آغاز کار دولت تدبیر و امید را به یاد آوریم افزود : تلاش‌های صورت گرفته در دولت یازدهم کار بزرگی در بخش مهار تورم صورت پذیرفت که حتی آن دسته از مخالفین دولت که انصاف را رعایت می‌کنند این مهم را پذیرفته‌اند.

    استاندار گیلان به کاهش تورم به زیر ۹ درصد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود : با اقدامات خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی منفی ۶٫۴ درصد در آغاز کار دولت اکنون به رشد  ۴ درصدی رسیده است.

    دکتر نجفی با یادآوری وضعیت بهداشت و درمان در شروع به کار دولت یازدهم اظهار داشت : در طی آن روزها با متقاضیانی که بدلیل عدم توان مالی خواستار ترخیص بیماران خود از بیمارستان‌ها بودند مواجه بودیم.

    وی به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود : دولت یازدهم چه زیبا با بهره‌گیری از تبصره قانون شرایطی را برای مردم جامعه فراهم کرد تا بیماران در حوزه روستایی حتی در عمل‌های سنگین تنها با ۳ درصد و در حوزه شهری نیز تنها با ۶ درصد پرداختی روند درمان خود را طی می‌کنند و این دستاورد بزرگی است.

    دکتر نجفی به کاهش درآمدهای کشور در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود : درآمد نفتی کشور در دولت تدبیر و امید به یک پنجم درآمدهای ۸ سال گذشته کاهش یافته و این توفیقات حاصل شده با این سطح از درآمد است.

    نماینده عالی دولت در گیلان از افزایش ۸۰ درصدی حقوق کارمندان در طی ۳ سال دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود : بر طبق اظهار مدیر کل آموزش و پرورش این استان نزیک به ۱۰۰ درصد حقوق کارکنان آموزش و پرورش افزایش یافته است.

    استاندر گیلان با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم بخش‌های خدمات رسانی اظهار داشت : بیش از ۱۶۰۰ روستا این استان از نعمت گاز برخوردار شدند و به نحوی که شاخص دولت در این بخش به ۹۳ درصد افزایش یافت.

    وی با بیان اینکه به یاری خداوند شهرستان‌های اکثر گیلان را در سال ۹۵ به عنوان شهرهای سبز اعلام خواهیم کرد افزود : در سال گذشته تمامی شهرها را که بخش اعظمی از آن صعب العبور بودند را سبز اعلام کردیم.

    IMG_1777

    دکتر نجفی به عقب ماندگی ۱۴ درصدی آسفالت راه روستایی استان نسبت به میانگین کشوری در ابتدای شروع به کار دولت اشاره کرد و افزود : خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در دولت یازدهم این اختلاف به ۲ تا ۳ درصد رسیده اما هنوز راضی نیسیتم.

    وی همچنین به عقب ماندگی ۱۲ تا ۱۴ پله‌ای استان در بخش آب روستایی در آن ایام اشاره کرد و افزود : اکنون در این بخش ۱۰ پله ارتقاء یافتیم.

    دکتر نجفی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته باعنایت خداوند و مدیریت مجموعه سال موفقی را در بخش کشاورزی و چای و برنج پشت سر گذاشتیم افزود : در طی سال های گذشته متأسفانه ۳۲ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات چای به ۱۸ هزار هکتار کاهش یافت که در دولت یازدهم توانستیم یه میزان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصول بیافزاییم.

    وی به ایجاد انگیزه توسط دولت برای چایکاران اشاره کرد و افزود : در طی ۳ سال در این دولت بهای برگ سبز چای به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

    دکتر نجفی خاطر نشان کرد : سال گذشت تنها سالی بود که تمامی چای تولید گیلان و مازندران به فروش رفته و حتی یک کیلوگرم چای سنواتی از سال گذشته باقی نماند و این در صورتی بود که به میزان ۶۰ درصد افزایش تولید داشتیم.

    وی بر ضرورت اجرای آبیاری تحت فشار، قطره‌ای و هدایت شد در تولید چای تأکید کرد و افزود : تحقق این مهم موجب خواهد شد تا برای همیشه آن تولیدی را که امسال شاهد آن بودیم را داشته باشیم.

    دکتر نجفی با بیان اینکه در بخش تسطیح اراضی کارهای بزرگی در استان شکل گرفت افزود : اگر چه اعتبارات این بخش باتوجه به مشکلات اعتباری دولت در سال ۹۴ دست نیافیتم اما استان موفق گردید تا سهم ۱۰ هزار هکتاری خود را در بخش تسطیح اراضی تحقق بخشد.

    استاندار گیلان از شکل گیری ستاد رفع موانع تولید یکسال قبل از ابلاغیه دولت در این بخش اشاره کرد و افزود : الحمدا… وضعیت استان در این بخش وضعیت مطلوبی بود و از لحاظ ارقام پرداختی رتبه چهارم و همچنین از لحاظ تعداد رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم هر چند که ما به دنبال کسب رتبه برتر هستیم.

    دکتر نجفی از تحقق ۳۳ درصدی اعتبارات در سال گذشته خبر داد و افزود : با این وجود اما پروژه‌های سفر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

    استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در بخش راه آهن، آزاد راه، اجرای سدها و تسطیح اراضی در استان اظهار داشت : تمام تلاش ما بر این است که راه آهن قزوین- رشت تا آخر سال ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه تلاش در همه این سال‌ها بر این بود که با مردم صادقانه صحبت کنیم افزود : باتوجه به شعار دولت مبنی بر راست گویی و تلاش این سال‌ها که قول‌های انجام نشدنی ندهیم اما با توجه به مشکلات اعتباری و وضعیت خاص دولت در سال گذشته علی رغم اینکه در بخش اجرای راه آهن از برنامه عقب هستیم اما اگر به صورت سه شیفت باقوت کار صورت گیرد تا پایان سال ۹۵ خواهیم توانست این خطر ریلی را به بهره‌برداری رسانیم.

    دکتر نجفی حل مشکل اشتغال و شکوفایی اقتصادی را از جمله اولویت‌های استان برشمرد و افزود : با تلاش های صورت گرفته نرخ بیکاری استان طبق گزارشات مرکز آمار ایران در پایان سال ۹۴ به ۱۱ درصد تقلیل یافت.

    وی بر ضرورت بازگو کردن خدمات دولت توسط مسئولین تأکید کرد و افزود : بخشداران باید دستاوردها و سیاست‌های دولت یازدهم را رصد کرد و توفیقات حاصل شده را مطرح کنند.

    نماینده عالی دولت در گیلان گفت : نباید اجازه دهیم انسان‌های غیر همسو مسئولیت‌های اداری و سیاسی داشته باشند.

    وی تأکید کرد : اگر مسئول اداره‌ای در شهرستان غیر همسو اعلام شود مسئولیت آن با فرماندار و در بخش نیز با بخشدار است.

    وی یادآوری کرد : در دوران گذشته متأسفانه در تغییرات خود حتی به مدیران مدرسه هم رحم نمی‌کردند و چه انتظار دارند که مدیران غیر همسو که سیاست‌های دولت را قبول ندارند را در شهرستان‌ها داشته باشیم.

    وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که مردم ولی نعمت ما هستند افزود : رهبر معظم انقلاب نیز بر این اصل تأکید داشته و خدمات دولت را خدمات نظام دانسته‌اند.

    IMG_1647

    IMG_1623

    IMG_1628

    IMG_1630

    IMG_1642

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.