×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت ایران از فلسطین و نهضت‌های آزادی بخش همچنان آرمان انقلاب اسلامی است، برخی مخالفت‌ها با FATF را مانند مخالفت با برجام بیشتر سیاسی توصیف کرد.

به گزارش «بامردم»، علی مطهری اظهار کرد: نگرانی برخی افراد که بسیاری از آن‌ها دلسوز انقلاب هستند درباره اقدامات مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در خصوص مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم قابل تقدیر است ولی این موضوع جای نگرانی نیست.

وی افزود: در چند سالی که تحت فشار تحریم‌های بانکی و مالی بودیم از نظام بین‌الملل بانکی خارج شده بودیم و اکنون پس از رفع تحریم‌ها که می‌خواهیم وارد این نظام شویم این دو مقوله یعنی اقدام دولت‌ها درباره مبارزه با پول شویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم وارد نظام بانکی دنیا شده و برای آنکه روابط بانکی ما با دنیا به حالت طبیعی برگردد باید اقداماتی را انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: نگرانی مخالفان ما بیشتر از این ناحیه است که وظیفه ما در دفاع از نهضت‌های آزادی بخش جهان دچار اختلال شود در حالی که این نگرانی جایی ندارد و حمایت از موضوعاتی مانند آزادی فلسطین همچنان آرمان انقلاب اسلامی است و به نحو احسن ادامه خواهد یافت.

مطهری هم‌چنین گفت: نامه‌ای که وزیر اقتصاد برای گروه ویژه اقدام مالی فرستاده است شرط انطباق اقدامات ایران با قانون اساسی را دارد که در قانون اساسی نیز حمایت از نهضت‌های آزادی بخش آمده است.

نائب رئیس مجلس در پایان تصریح کرد: این که ایران قبل از انجام اقدامات خود از لیست سیاه گروه ویژه خارج شده است یک موفقیت برای دولت است؛ به هر حال به نظر می‌رسد مخالفت‌ها مانند مخالفت با برجام بیشتر سیاسی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.