×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یدک‌کش از بندر انزلی - کشتی سانحه دیده در آستارا نجات یافت - آستارا

ایرنا نوشت: یونس رنجکش افزود: یدک کش اعزامی از بندر انزلی سحرگاه امروز به بندر آستارا رسید و با کمک یک یدک کش دیگر از بندر آستارا، کشتی تجاری سانحه دیده از دریا به اسکله کشیده شد و کار فنی برای تعمیرات لازم انجام خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز گفت: این کشتی تجاری با نام نارگل با ظرفیت دو هزار و ۵۰ تن، روز گذشته بعد از بارگیری کاشی و موزائیک به مقصد یکی از بندر‌های کشور‌های حوزه دریای خزر، در حال ترک بندر آستارا دچار نفوذ آب شده و در گل نشسته بود.

سامان ساسانیان افزود: امکان انتقال کشتی به اسکله با یدک کش بندر آستارا میسر نشده بود و تا رسیدن یدک کش از بندر انزلی، نیرو‌های امدادی به سرعت به پمپاژ و تخلیه آب داخل آن اقدام می‌کردند.

غرق شدن کشتی در بندر آستارا سابقه ندارد و این بندر چند منظوره به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های دو هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

این بندر به مساحت ۶۰ هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا طراحی شده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالا‌ها اختصاص می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.