×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی ساری - گیلان و مازندران را هم به سرنوشت خوزستان دچار نکنیم/ تنها راه احیای فلات مرکزی انتقال آب از دریای عمان است - خوزستان

علی ساری درباره چالش‌های آب در استان خوزستان و کشور اظهار داشت: بخشی از معضل آب خوزستان مربوط به داخل و بخشی ملی است. اکنون اهواز، کارون، حمیدیه و باوی که از آب سد غدیر استفاده می‌کنند، دچار چالش شده و یا اینکه آب‌شان قطع، کم فشار و یا بی‌کیفیت است. همه مردم مجبورند از دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کنند.

وی همچنین به بحث انتقال آب از خزر پرداخت و تاکید کرد: انتظار می‌رود سیاست غلط انتقال آب دنبال نشود، انتقال آب از خزر به فلات مرکزی واقعا فنی و کارشناسی نیست و حاصلی جز شبیه آنچه به نابودی دشت خوزستان و دریاچه ارومیه منجر شد، ندارد. ساری ادامه داد: تنها انتقال آب از دریای آزاد منطقی است ولی مسیر انتقال شیب سختی دارد و انتقال آب نیاز به ایستگاه‌های پمپاژ و مسائل خاص مهندسی خودش را دارد، بنابراین ترجیح می‌دهند به انتقال آب از رودخانه‌ها یا خزر روی آورند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۲۸ انتقال آب از کارون و سرشاخه‌های آن را دنبال کردند و جلگه حاصلخیز خوزستان را نابود کردند، به حدی که حیات و هوای مردم را گرفتند و انواع مشکلات از جمله آب شرب و کشاورزی برای مردم بوجود آوردند، در دریاچه ارومیه نیز همین سیاست را بکار بردند و نابودی آن را رقم زدند، اکنون هم رئیس جمهور به دنبال انتقال آب خزر به سمنان است در حالی که اجرای آن اشتباه بوده و مشکلات کشور را دو چندان می‌کند.

تنها راه احیای فلات مرکزی انتقال آب از دریای عمان است

این نماینده مجلس گفت: برای احیای فلات مرکزی تنها راه عملی انتقال از دریای عمان است که امیدوارم با جدیت دنبال شود. اما صرف اینکه به لحاظ اقتصادی هزینه بر است، این کار را انجام نمی‌دهند و بدنبال سهل‌الوصول‌ترین مسیر یعنی انتقال از سرشاخه‌های کارون و خزر که کاملا نادرست است، می‌روند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.