×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کیوان محمدی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین کار برای خارج شدن از رکود، سرمایه‌گذاری است، گفت: ایجاد هر شغل نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش «بامردم»، کیوان محمدی در گردهمایی اقتصاد مقاومتی و تعاملات شبکه ای که به مناسبت هفته تعاون در سازمان برنامه و بودجه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم درجهت تحقق جایگاه تعاونی‌ها آنگونه که قانون اساسی در نظام اقتصادی مشخص کرده، موفق باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان از وضعیت اقتصادی کشور سخن گفت و ادامه داد: شما مدیران تعاونی‌ها، بیش از مدیران دولتی به وضعیت اقتصادی کشور واقف هستید. چراکه حقوق، مالیات،  قسط بانک و… پرداخت می‌کنید. اکنون در شرایطی قرار داریم که دولت توانسته تورم را کنترل کند، اما کنترل تورم به تنهایی مشکلات تولیدکننده، مصرف کننده و توزیع کننده را حل نخواهد کرد. اکنون مشکل بزرگ کشور در عرصه اقتصاد رکود است که حل این مسئله نیاز به زمان دارد.

وی تصریح کرد: شما از روزی که به صورت انفرادی یا گروهی تصمیم به ایجاد یک کارخانه می‌گیرید تا روزی که کارخانه را افتتاح می کنید و به تولید می رسانید زمان چندساله نیاز دارد. حال فرض کنیم صدها کارخانه بزرگ و کوچک با هزاران نفر کارگر و ده ها هزار مشکل از فعالیت بازمانده و دولت می‌خواهد مشکلات را حل کند و این به سادگی امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین کار برای خارج شدن از رکود، سرمایه‌گذاری است، گفت: ایجاد هر شغل نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که می‌تواند در سه حالت دولتی، خصوصی و یا ورود سرمایه‌گذار خارجی باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به امنیت اقتصادی نیاز دارد. باید منطقه‌ای را که در آن قرار داریم آنقدر امن و با ثبات باشد تا سرمایه‌گذار تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا کند.

وی درخصوص سرمایه‌گذاری داخلی نیز متذکر شد: بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه خود را در کشورهای دیگر مانند ترکیه و امارات سرمایه‌گذاری کردند. اگر بتوانیم شرایط را به گونه ای فراهم نماییم تا آنها با توجه به عرق ملی، مذهبی و اخلاقی تشویق شوند که در کشور خود این سرمایه گذاری را توسعه دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: به افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری شده‌اند بایستی اطمینان دهیم که از آنها در مسائل و مشکلات مطابق با قانون طوری که تعاونی‌ها، بانک‌ها و مردم متضرر نشوند حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با بیان اینکه می‌توان قوانین را تعدیل کرد تا محیط سالم‌تری برای مردم فراهم کنیم، ادامه داد: ما به عوامل انسانی اقتصادی اعم از تولیدکننده و توزیع کننده این اطمینان را می‌دهیم که از دیدگاه‌ها و جمع‌بندی های مورد توافق همه شما حمایت نماییم.

وی با تاکید بر لزوم بهبود جایگاه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، عنوان کرد: هنگامی که هر بشکه نفت ۱۳۰ دلار بود تغییری در اشتغال، رفاه و مسکن ایجاد نشد، اکنون که نفت به بشکه‌ای حدود ۴۰ دلار رسیده، دولت این درآمد را بین تولیدکننده و مصرف کننده توزیع می‌کند. اگر مانند کشورهای توسعه‌یافته این یارانه‌ها صرفا به تولیدکننده اختصاص یابد، خود به خود کیفیت کالا و میزان تولید از لحاظ کمیت افزایش خواهد یافت و مصرف‌کننده در درازمدت راضی خواهد بود.

محمدی افزود: دولت تمام تلاش خود را در این حوزه به‌ کار بسته و امید آن می‌رود در دو سال آینده  شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و رونق کسب و کار باشیم.

این مقام مسئول از توجه ویژه به تعاونی‌ها در اصل ۴۴ قانون اساسی سخن گفت و ادامه داد: توجه ویژه‌ای به تعاونی‌ها از لحاظ تئوری انجام شده ولی در مرحله عمل دستاورد زیادی نداریم. در برنامه پنجم

توسعه هم تاکید شده که اقتصاد بخش تعاونی باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را شامل شود، اما تاکنون علی‌رغم تلاش همه شما تعاونی‌ها، تنها ۶ درصد بوده است. متاسفانه در حوزه تعاونی‌ها مطابق با برنامه‌ریزی‌ها و شاخص‌بندی موفق عمل نکردیم. مطمئنا اگر این رقم از  ۶ درصد به ۲۵ درصد افزایش یابد، ارتقای نظام اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید بخش تعاونی را تقویت نماییم تا فاصله طبقاتی در جامعه پیش نیاید، ابراز کرد: استاندار گیلان در این خصوص حمایت‌های کافی و موثر را از شرکت‌های تعاونی داشته و خواهند داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای کمک به کارخانه‌هایی که نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش هستند خبر داد و تاکید کرد:  از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درخواست دارم سهم تعاونی‌های گیلان با توجه به نقش موثر آنها در اقتصاد گیلان را از این رقم مشخص نماید.

محمدی خطاب به مدیران عامل تعاونی‌های توزیع‌کننده، گفت: تعاونی‌ها باید نگاه بین المللی داشته باشند. شمال ایران دارای جمعیتی حدود ۳۰ میلیون می‌باشد که ۹ ماه سال سرما دارند لذا هر ماده غذایی با رعایت استاندارها خریدار دارد. تمرکز تعاونی‌های توزیع باید مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی، برون گرا باشد.

وی با بیان اینکه با اتصال راه آهن طی سال های آینده، انواع راه های ریلی، دریایی و جاده زمینی را یکجا خواهیم داشت، یادآور شد: با توجه به ارزان بودن حمل‌ و نقل از این مسیرها، این نکته می‌تواند به تعاونی‌ها کمک کند. ما زمینه های رشد بالقوه خوبی در بخش تعاونی ها داریم، اما انسجام و حمایت از تولید باید بیشتر شود تا شاهد شکوفایی آن باشیم. قطعا اگر با هم باشیم نتیجه بهتر و چشمگیرتری را شاهد خواهیم بود.

محمدی از تخصیص تسهیلات به تعاونی‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشحال می شویم که با مشکلات تعاونی ها به طور عینی آشنا شویم. امیدواریم با وجود امنیت و ثبات برای ارتقای شاخص‌های اساسی زندگی در کشور استفاده نماییم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.