×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت - آمادگی شهرداری در مقابله با بارش برف احتمالی/ پاک سازی معابر و شریان های اصلی در اولویت اول شهرداری رشت - بحران

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در گفت و گو با واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت با اشاره به نقش مهم شهروندان در هنگام بارش برف اظهار کرد: از شهروندان درخواست موکد میشود در زمان بارش برف از پارک خودروها در خیابانها و معابر اصلی خودداری کنند و با توجه به لزوم حرکت خوردوهای برف روب با سرعت مشخص و نیاز به خالی بودن معابر از سایر خودرو ها، شهروندان مگر در موارد اضطراری از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه پارک خودروها در حاشیه خیابان ها فعالیت ماشین آلات برف روب شهرداری را با مشکل مواجه می کند افزود: ایجاد گره ترافیکی در زمان بارش برف در هر یک از خیابانها و میادین میتواند به سایر خیابانها تسری پیدا کند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه استراتژی شهرداری در زمان وقوع بارش برف پاک سازی معابر و شریان های اصلی است، گفت: در هنگام بارش برف، برنامه شهرداری ورود به معابر فرعی نیست و در واقع ما می خواهیم شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان با خودروهای خود در معابر اصلی تردد نکنند تا معابر اصلی به سرعت از برف پاک سازی شود و سپس حسب اولویت برف روبی سایر معابر انجام خواهد شد.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت تصریح کرد: در زمان وقوع بارش برف، ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس، ون، مینی بوس و تاکسی ها) در شهر فعال بوده و با هماهنگی های انجام شده از ساعت ۶:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی به شهروندان خدمت رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا در زمان بارش برف نمی توان انتظار داشت شرایط مانند روزهای عادی باشد و بدون شک اختلالاتی در خصوص تردد معابر ایجاد می شود لذا با همکاری و مشارکت بین شهروندان و ادارات خدمات رسان به خصوص شهرداری، می توان مشکلات را به حداقل رساند.

مقصودی افزود در صورت وقوع آتش سوزی در کوچه های فرعی و برفگیر، لوله های نواری آتش نشانی که قابلیت آبرسانی تا چند صد متر را دارند نسبت به اطفای حریق اقدام و در صورت نیاز به انتقال بیماران این کوچه ها، آتش نشانها به کمک عوامل اورژانس جهت انتقال مصدومین خواهند شتافت.

وی در پایان از شهروندان درخواست نمود تا در زمان وقوع بارش برف خودروهای خود را در حاشیه خیابان ها پارک نکرده و همچنین از تردد غیر ضروری بوسیله خودرو در خیابان ها خودداری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.