سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معاون نوبخت جانشین وزیر معترض شد + سوابق
    13 دی 1397 - 20:37
    شناسه : 145639
    0

    «سعید نمکی» با حکم رئیس جمهور سرپرست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

    پ
    پ

    نمکی - معاون نوبخت جانشین وزیر معترض شد + سوابق - سعید نمکی

    سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه است که پس از استعفای وزیر بهداشت به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شده است.

    وی دکترای ایمونولوژی پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی در سازمان مدیریت منصوب شد و به گفته خودش ۲۵ سال پیش از این تاریخ معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده است.

    نمکی پیش از معاون شدن در سازمان برنامه و بودجه، معاون محیط‌ طبیعی سازمان محیط ‌زیست نیز بوده است.

    وی امضاء کنندهٔ تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود که بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد.

    گفتنی است سرپرست وزارت بهداشت ضمن تشکر از زحمات دکتر سید حسن هاشمی، گفت: مردم نگران نباشند و بدانند که طرح تحول نظام سلامت که طرح دولت روحانی است، با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد و منابع مناسب‌تری برایش تخصیص خواهیم داد.

    وی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، طرح وزیر خاصی نیست، بلکه طرح دولت روحانی است، گفت: بنابراین از تکالیف اصلی ما در دولت، حمایت بی‌دریغ از طرح تحول نظام سلامت است. در عین حال از زحمات فراوان آقای دکتر هاشمی در این طرح تشکر می‌کنیم و انشاءالله با قدرت بیشتری طرح تحول را ادامه خواهیم داد.

    وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های کمرشکن درمان در افراد آسیب‌پذیر از نقاط قوت طرح تحول بوده و منابع بیشتری را هم برای آن تخصیص خواهیم داد، افزود: قطعا با رابطه‌ای که با دوستان‌مان در سازمان برنامه و بودجه و همکاران وزارت بهداشت داریم، امیدواریم بتوانیم در تخصیص منابع مناسب، تلاش کنیم.

    نمکی تاکید کرد: ضمن اینکه برای سال ۱۳۹۸ بودجه‌ای که دوستان با همه مضیقه‌های کشور برای وزارت بهداشت گذاشته‌اند، بودجه‌ای است که پاسخگوی حداقل نیازهای مجموعه خواهد بود.

    سرپرست وزارت بهداشت همچنین گفت: ما مشکل عمده‌ای را نمی‌بینیم. اگر هم مشکلی باشد با همراهی دوستان حل می‌شود. مردم نگران نباشند و بدانند که طرح تحول نظام سلامت که طرح دولت آقای دکتر روحانی است، با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد و منابع مناسب‌تری برایش تخصیص خواهیم داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.