چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • زندانیان به صورت رایگان درمان می‌شوند
    22 شهریور 1395 - 1:48
    شناسه : 14564
    0

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر عقد تفاهم میان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و سازمان زندان‌ها برای درمان تخصصی زندانیان، گفت: زندانیان در بیمارستان‌ها به صورت رایگان می‌توانند درمان شوند. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه گیلان، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی درباره ایجاد مراکز بهداشتی اختصاصی […]

    پ
    پ

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر عقد تفاهم میان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و سازمان زندان‌ها برای درمان تخصصی زندانیان، گفت: زندانیان در بیمارستان‌ها به صورت رایگان می‌توانند درمان شوند.

    به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه گیلان، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی درباره ایجاد مراکز بهداشتی اختصاصی برای زندانیان کشور، اظهار کرد: زندان‌ها دارای مراکز اولیه خدمات بهداشتی و درمانی برای زندانیان بوده و پزشک عمومی نیز در این مراکز مستقر است و تقریبا هزینه درمان زندانیان را هم سازمان زندان ها پرداخت می‌کند.

    وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 95 کمک‌هایی بودجه‌ای در زمینه بهداشت و درمان زندانیان انجام شد، افزود: در وضعیت فعلی استقرار مراکز درمانی تخصصی برای زندانیان پرهزینه و پرمشغله است اما این فضا را می‌توان به شکل دیگر برای زندانیان محقق کرد.

    قربانی تصریح کرد: در برخی استان‌ها از مسئولان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تقاضا شده تا با سازمان زندان‌ها تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کنند تا بر اساس تشخیص پزشک زندان، زندانیان که نیازمند درمان تخصصی یا بستری هستند به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی منتقل شوند و به صورت رایگان درمان شوند و فرانشیز 3درصدی را هم دریافت نکنند و مابقی را از بیمه آنها استفاده کنند.

    نماینده مردم آستانه با یادآوری زندانیانی که فاقد بیمه خدمات درمانی پایه سلامت هستند، گفت: هم‌اکنون بسترهای بیمه افراد مهیا است و در بیمارستان‌ها هم می‌توان موضوع دفترچه بیمه زندانیان را دنبال کرد، اما منابع مالی و بستر مناسب برای احداث بیمارستان تخصصی برای زندانیان در کشور فراهم نیست؛ بنابراین این همکاری و تفاهم باید بین دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و سازمان زندان‌ها تقویت شود.

    وی با اشاره به بدهی 6 هزار میلیاردی بیمه‌ها به مراکز درمانی، تصریح کرد: در تمامی استان‌ها مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی وجود دارد اما در همه شهرها زندان وجود ندارد، بنابراین از ظرفیت بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی برای درمان زندانیان می‌توان استفاده کرد.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بیمه زندانیان، تصریح کرد: بیمه پایه سلامت برای همه مردم کشور است و زندانیان هم از این امر مستثنی نیستند، هم‌اکنون نیز این بستر فراهم شده تا افرادی که به هر دلیلی، نتوانستند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند و دفترچه دریافت کنند، در همان بیمارستان که تحت درمان قرار می‌گیرند، مراجعه کنند تا دفترچه برایشان صادر شود

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.