شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بزودی شهروندان رشت شاهد یکی از هیجان انگیز ترین نمایشهای میدانی گیلان خواهند بود
    22 شهریور 1395 - 2:04
    شناسه : 14568
    0

    علیرضا حسنی گفت:این نمایش یک برنامه فرهنگی و نمایش دینی است که دارای محتوای عمیق بر اساس رشادتها و حماسه آفرینی های تاریخ این سرزمین است که با بهره گیری از جاذبه های نور، صدا و تصویر صحنه های مهم تاریخی را به نسل امروز انتقال می دهد. به گزارش گیل خبر ، مدیر فرهنگی […]

    پ
    پ

    علیرضا حسنی گفت:این نمایش یک برنامه فرهنگی و نمایش دینی است که دارای محتوای عمیق بر اساس رشادتها و حماسه آفرینی های تاریخ این سرزمین است که با بهره گیری از جاذبه های نور، صدا و تصویر صحنه های مهم تاریخی را به نسل امروز انتقال می دهد.

    به گزارش گیل خبر ، مدیر فرهنگی و سخنگوی شهردار رشت از اقدامات شهرداری در برگزاری نمایش میدانی و چند رسانه ای فصل شیدایی که از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا)  با مشارکت سپاه قدس گیلان و شهرداری رشت برگزار می گردد خبرداد.

    علیرضا حسنی گفت: امروز باید د عرصه جنگ نرم آثار این چنینی پاس داشته شود و با شناسایی بسترهای فرهنگی و تاریخی و بهره گیری از ظرفیت هنرمندان، خاصه هنرمندان این دیار این مفاهیم به گونه ای تاثیر گذار به نسل جدید انتقال یابد.

    سخنگوی شهردار در ادامه گفت: فصل شیدایی رویکردی معنوی در حوزه های تاریخ زندگی بشر با نگاه ویژه بر محوریت مذهب و بر اساس رویدادهایی است که در طول تکامل انسان در تاریخ به وقوع پیوسته است. وی افزود : فصل شیدایی فصل جدیدی از نمایش میدانی و رویش فرهنگی نسل جدید است که با ۱۱ کاراکتر در نقاط حساس و حیاتی شیعه در طول تاریخ از زمان هبوط تا دفاع مقدس و منجی عالم بشریت وصل خواهد شد.

    این نمایش یک برنامه فرهنگی و نمایش دینی است که دارای محتوای عمیق بر اساس رشادتها و حماسه آفرینی های تاریخ این سرزمین است که با بهره گیری از جاذبه های نور، صدا و تصویر صحنه های مهم تاریخی را به نسل امروز انتقال می دهد.

    حسنی خاطر نشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و شهرداری رشت پس از برگزاری نشستهای مختلف در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و بازدیدهای متعدد دکتر ثابت قدم شهردار رشت به همراه اعضای شورا و حمعی از مدیران از مکان برگزاری نمایش و همچنین انجام کارهای عمرانی، راهسازی، و انجام فعالیتهایی چون امورات تبلیغی، فرهنگی و کارهای پشتیبانی از جمله اسکان مدعوین و مجریان امر، چاپ پوستر و بروشور، فضا سازی محیطی و فعال نمودن استندها و واتر بندها و تلویزیون شهری، تامین ۱۰ هزار صندلی برای نمایش هر شب، پذیرایی از شهروندان بصورت ایستگاه صلواتی، مشارکت و همفکری در نشستها و کمیته ها ، ایجاد فضای نمایشگاه و بنر محوطه نمایش، همکاری جهت خاکریزی مکان نمایش، ایجاد باجه در پیاده راه فرهنگی، پارک شهر رشت و گلسار به جهت عرضه بلیط و در اختیار قرار دادن اتوبوسهای رایگان جهت ایاب و ذهاب مشارکت گسترده ای در این برنامه داشته است.

    مدیر فرهنگی شهرداری رشت در ادامه مطلب با اشاره به اینکه اثر کار فرهنگی با همراهی و پشتیبانی شهروندان میسر خواهد شد و نقش و استقبال آنان منتج به دستاوردهای گرانقدر می گردد افزود: نمایش فصل شیدایی از تاریخ ۲۴ شهریور تا ۲ مهر در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار واقع در لشگر ۱۶ پیاده قدس گیلان برگزار می گردد.

    وی تصریح نمود : شهروندان عزیز شاهد یکی از هیجان انگیز ترین نمایشهای میدانی گیلان خواهند بود و دلاوری و پایمردی مردان این سرزمین و مردم گیلان را در طول تاریخ مشاهده خواهند نمود.

      img10301263 1126688_625 636076512042247701

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.