×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کتک خوردن دختر سیرجانی در اینستاگرام - جنجال انتشار ماجرای کتک خوردن دختر سیرجانی در اینستاگرام/ بازداشت عامل کلیپ حاشیه ساز - اینستاگرام

ایران نوشت:فیلم را همان پسر در استوری اینستاگرامش منتشر کرد و دیروز هم بازداشت شد اما خشم و ناراحتی کاربران بعد از انتشار این فیلم آنقدر زیاد بود که شاید بشود گفت جوی که ایجاد کرد کم سابقه بود.

قبل از این‌که خبر بازداشت پسر منتشر شود بعضی‌ها خواستار برخورد با او می‌شدند. مثل کاربری که نوشت: «همونطور وقتی حیوان آزاری میشه همه دادشون در میاد لطفا در این مورد که یه حیوون دختر آزاری کرده هم رسیدگی بشه!»

اما واکنش‌های دیگر بیشتر تأسف بود و تعجب از اتفاقی که افتاده و شرایطی که در جامعه ایجاد شده است: «این وضعیت تربیت‌ جامعه ماست، عقده و جهل در جوانان پرورش یافته و به اوج خود رسیده، دختری که از تهران به سیرجان می‌رود به امید آن‌ که یک ساعت خوش باشد. این جامعه فروپاشیده است.خدا می‌داند دیگر برای ساخت ابتدایی‌ترین ستون‌های آن مثل «عدم ظلم به دختران» و غیره چند سال کار دارد.»، «چقد این کلیپه که پسره دختره رو تو باغ کتک میزنه دردناکه.

حس میکنم یکی دست کرده تو قفسه سینه‌‌ام داره قلبم رو فشار میده»، «آخه دختر خوب ندیده و ناشناس به چه اعتمادی از تهران میای سیرجان بعدش هم تازه میری باغ طرف؟ واقعاً چه فکری کردی؟»، «می شه فیلم سیرجان رو هی پخش نکنید.می شه ذره‌ای آدم باشید و از بُعد انسانی بهش نگاه کنید؟»، «جهان سوم جاییه که یه دختر و آزار‌ و اذیت کنی و آخرش فالوراتم چند برابر می‌شه.»

البته بعضی‌ها این فیلم را نمادی از آسیب‌های فضای مجازی دانستند که این نگاه با انتقاد تعداد زیادی از کاربران مواجه شد:«بعد از پخش شدن فیلم کتک زدن دختری در سیرجان هزار نفر به فالوعرای ضارب در اینستاگرام اضافه شده! همینا رو به امنیت اخلاقی ربط می‌دن تا فیلترینگ رو توجیه کنن و صورت مسأله رو پاک کنن، بخشی ازین جامعه بیماره نیاز به درمان داره، یه روز تجاوز یه روز کتک، یکبار شد بشینید فکر چاره کنید؟»

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از دستگیری دو نفر از عوامل آزار و اذیت یک دختر جوان در سیرجان که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن نیکورز گفت: با دستور رییس کل دادگستری استان کرمان پرونده آزار و اذیت دختر جوان در سیرجان به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و دستگاه قضائی با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متهم اصلی(ضارب) با صدور قرار بازداشت از سوی معاون دادستان(قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری ) روانه زندان شده، اظهار کرد: در این رابطه شخصی هم که اقدام به فیلمبرداری کرده بود شناسایی و به همراه ضارب اصلی دستگیر شده است.

نیکورز افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط کارگروه رصد امور فضای سایبری در دادسرای سیرجان، در تاریخ ۱۳۹۷٫۱۰٫۱۴ کلیپی مشاهده شد که در آن پسری اقدام به حبس دختری در یک خانه باغ و ضرب و جرح و آزار و اذیت وی کرده و کلیپ ضبط شده را در STORY اینستاگرام خودش به اشتراک گذاشته است.
وی تصریح کرد: بلافاصله با رییس پلیس آگاهی شهرستان هماهنگی لازم انجام و متهم در مخفیگاهش شناسایی و ادله دیجیتال وی نیز توقیف شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.