شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شهرداری رشت نیازمند ارتقاء ساختاری تامین منابع مالی است
    02 بهمن 1397 - 1:36
    شناسه : 146553
    0

    نائب رئیس شورای اسلامی رشت با بیان این که حساب های شهرداری غیرشفاف و غیرقابل کنترل است، گفت: شهرداری این کلانشهر نیازمند ارتقاء ساختاری تامین منابع مالی است.

    پ
    پ

    شهر رشت 2 - شهرداری رشت نیازمند ارتقاء ساختاری تامین منابع مالی است - رشت

    به گزارش ایرنا، رضا رسولی شامگاه دوشنبه در هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در نطق پیش از دستور جلسه شورا افزود: اصلاح نظام حسابداری و ارتقاء ساختاری تامین منابع مالی در شهرداری این کلانشهر بایستی مورد توجه قرار گیرد که در این باره طرحی با همین عنوان تهیه شده است.

    وی اظهار داشت: ساختار مالی و حسابداری شهرداری و سیستم مشخص و مستقر برای محاسبه مطالبات، بدهی و پی گیری منابع مالی از دغدغه ها بوده که موجب بروز آسیب های جدی برای مجموعه شهرداری شده است.

    نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: طی سال های اخیر هیچ کدام از ما نتوانسته ایم با اطمینان خاطر بگوییم که شهرداری رشت چه میزان بدهی و یا طلب دارد؛ بایستی این ساختار را به مدیریت مطالبات و بدهی تبدیل کنیم.

    وی بیان داشت: با توجه به این که در سال 98 با شرایط سخت مالی روبرو هستیم ضروریست تا به منابع درآمدی که کمتر در بودجه دیده شده، توجه داشته باشیم و اقدامات لازم را در این باره انجام دهیم.

    بهراد ذاکری دیگر عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به نصب بنر در پیاده راه فرهنگی با عنوان ممنوعیت هر گونه فعالیت فرهنگی هنری بدون مجوز در پیاده راه فرهنگی رشت بیان داشت: این بنر بدون آرم در پیاده راه فرهنگی نصب شده است.

    وی با تاکید بر حمایت از موسیقی خیابانی خاطر نشان کرد: موسیقی خیابانی اگر مجوز دریافت کند، دیگر موسیقی خیابانی نیست؛ وظیفه ماست تا از این موسیقی حمایت کنیم.

    وی درباره موضوع نامگذاری مغازه ها و … با عناوین غیر رشتی اظهار داشت: بایستی با برنامه های مختلف از جمله تخفیف عوارض مغازه داران را برای استفاده از عناوین رشتی تشویق کنیم.

    رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به برنامه سه شنبه های بدون خودرو و آغاز آن از هفته گذشته، اظهار داشت: همه برای فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی همکاری کنند.

    سید امیرحسین علوی با بیان این که ساخت بیش از یکصد ایستگاه اتوبوس از چهار سال گذشته مطرح بود، خاطر نشان کرد: این موضوع بار دیگر پی گیری خواهد شد و برای عملیاتی شدن آن اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

    کلانشهر رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

    شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.