×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

photo news1 - با افتخار و قدرت به خدمت در استان گیلان ادامه می دهم/ با انتصابات سفارشی در دستگاه‌های اجرایی برخورد می شود/ تشریفات اضافی در سفرهای‌ شهرستانی مسئولان حذف شود - استان گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن غدیر برگزار شد (گزارش تصویری) ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: باید بتوانیم خدمات دولت و نظام را به مردم گزارش داده و از نظرات آنها برای بهبود کارها استفاده کنیم.

سالاری با بیان اینکه باید با قوت قلب، سرعت و کیفیت بیشتر در ایام باقیمانده سال در راستای خدمات رسانی تلاش مضاعفی انجام دهیم، افزود: هیچ موضوعی نباید این وظیفه اصلی مدیران را تضعیف کند و مسئولان باید بدون توجه به موانع به جلو حرکت کنند.

بنده با افتخار و قدرت به خدمت در استان گیلان ادامه می دهم

استاندار گیلان با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در زمینه رفتن وی از استان گیلان و حضور در سمت دیگر، گفت: استان گیلان دارای مردم فهیم و ظرفیت بسیار بالا است،لذا بنده با افتخار و قدرت به کار خود در این استان ادامه می دهم.

وی با بیان اینکه باید نگاه ما به خدمات‌رسانی به مردم و برنامه‌ریزی برای حرکت جدی تر در مسیر توسعه استان باشد، بیان کرد: در استان ستادی تشکیل شده که هماهنگی لازم برای حضور مدیران کل در سطح شهرستانهای استان‌ را برنامه‌ریزی می کند تا با برنامه منسجم این موضوع اجرایی شود.

وی به سفرهای خود به شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این سفرها مسائل و مشکلات شهرستان شناسایی و برای حل و پیگیری آنها اقدامات لازم انجام و سپس در پایان باید نتیجه کار به مردم اطلاع رسانی شود.

تشریفات اضافی سفرهای‌ شهرستانی مسئولان حذف شود

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به انجام برخی تشریفات اضافی در سفرهای شهرستانی از سوی مدیران، افزود: متاسفانه موارد بسیار زیادی بوده که از بیت المال برای تشریفات هزینه می شود،به این جهت باید فرمانداران و مدیران کل با هوشیاری بیشتری در مدیریت هزینه ها تلاش کنند.

سالاری افزود: برای سفر استاندار به یک شهرستان بنر و برنامه‌های تشریفاتی زیادی انجام می شود که این امر مصداق بارز اسراف است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در جریان بازدید از پروژه ها و بازدیدهای شهرستانی نیز از راه اندازی کاروان خودرویی جلوگیری شود.

او حذف ماموریت های غیرضروری از سوی مدیران را نیز مورد تاکید قرار داد .

وی از تدوین بخشنامه‌ای در این زمینه خبر داد و گفت: در روزهای آینده بخش نامه مذکور به دستگاه و شهرستان‌های استان ابلاغ می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم خلاقیت و نوآوری مدیران در اجرای فعالیت های توسعه محور تاکید کرد و گفت:مدیری که شهامت تصمیم گیری ندارد لیاقت خدمت به مردم را نیز ندارد.

وی با بیان اینکه دستگاه ها باید در واگذاری فعالیت های خود به سازمان های مردم نهاد جدیت بیشتری داشته باشند، بیان‌کرد: مسایل و موضوعات مطرح شده در نشست های تعاملی با تشکل های مردم نهاد تا حصول نتیجه مورد پیگیری قرار گیرد.

سالاری بیان داشت: بخشنامه جوان گرایی و استفاده از بانوان در سطوح مدیریتی به دستگاه‌ها ابلاغ شده و برخی از دستگاه های عملکرد مطلوبی داشته ولی عملکرد تعدادی از دستگاه ها رضایت بخش نیست.

سالاری با اشاره به تهیه و تدوین شیوه‌نامه در زمینه ساماندهی آب‌بندان ها و رودخانه‌ها ضمن تقدیر از دستگاه های نظارتی،قضایی و اجرایی تصریح‌کرد: با توجه به اختیاراتی که در این زمینه به فرمانداران داده شده باید با سرعت و جدیت بیشتری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای این شیوه‌نامه بدون هزینه و اعتبار دولتی سه برابر ظرفیت آب سد شفارود ذخیره‌سازی شده و در حوزه گردشگری و اشتغالزایی نیز می توانیم فعالیت کنیم، افزود: این شیوه‌نامه ابتکاری بوده و می تواند از ظرفیت‌های استان در این حوزه به نحو احسن استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به شناسایی ۸۰ شناگاه در مناطق مختلف استان، گفت: می توانیم با استفاده از طرح‌های محیط زیستی و بکارگیری سازه‌های قابل حمل در این بخش نیز گام‌های مثبتی برداریم.

وی افزود: طرح ۱۰۰۰روستا ۱۰۰۰ ورزشگاه و زمین ورزشی نیز نیازمند حذف بروکراسی زائد و جذب اعتبارات کافی است تا زمینه نشاط اجتماعی در بستر روستا را فراهم کند.

با انتصابات سفارشی در دستگاه‌های اجرایی برخورد می شود

سالاری با تأکید بر لزوم نظارت بر دستگاه‌های اجرایی از سوی بازرسی استانداری، برخورد قاطع انتصابات غیرقانونی و سفارشی را ضروری خواند و گفت: معاونت امور اقتصادی و نیروی انسانی استانداری گیلان نیز باید موضوع انتصابات غیرقانونی در دستگاه های اجرایی را بررسی و در صورت استخدام نیرو بدون ضابطه ضمن تعدیل آن نسبت به برخورد جدی با آن مسئول و دستگاه اقدام نماید.

در ادامه این نشست چند تن از نمایندگان و مدیران دستگاه های اجرایی به بیان دیدگاه ها و مشکلات استانی پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.