×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دومین جلسه زنان شورای اسلامی شهرهای استان گیلان در آستانه اشرفیه 14 - سیاست‌های تشویقی جدید برای تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای وصولی شهرداری آستانه‌اشرفیه - آستانه

دکتر نرجس محمددوست در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «با مردم» در رابطه با تدوین تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای وصولی سال ۹۸ شهرداری آستانه‌اشرفیه عنوان کرد: طبق ماده‌ی ۸۰ قانون شوراها بند ۲ مواردی در خصوص پیشنهاد، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسائی‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط تبیین شده است.

وی افزود: در همین راستا برای دفترچه‌ی تعرفه عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای وصولی شهرداری آستانه‌اشرفیه در سال آینده سیاست‌های تشویقی پیشنهاد خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه در پاسخ به درخواست خبرنگار بامردم برای تشریح این سیاست‌ها، اظهار داشت: به‌مانند سال قبل که سیاست‌های تشویقی بیشتر سمت ساخت‌وساز و مشارکت انبوه‌سازان بوده، امسال برای اولین بار بنا به خواست و دغدغه‌ی این عزیزان نرخ ارزش منطقه‌ای بدون تغییر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ضمن تلاش برای حفظ و عدم‌تغییر مجدد نرخ ارزش منطقه‌ای سیاست‌های تشویقی دیگری برای اقشار مختلف ازجمله فرهنگیان، قهرمانان و مقام آوران ورزشی و فرهنگی، نخبگان علمی، جوانان و زنان پیشنهاد خواهد شد و امیدوارم ضمن در دستور کار قرار گرفتن، مورد استقبال و مصوب همکاران خوبم در شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

محمددوست در تشریح پیشنهادات خود، خاطرنشان کرد: به جهت آگاهی همه اقشار جامعه از تلاش‌های قشر فرهنگیان و نیز مقام والای معلم (فرهنگیان رسمی و نیز فرهنگیان عضو انجمن مدرسین مدارس غیردولتی) پیشنهاد می‌شود که هرگونه عوارض برای قشر فرهیخته‌ی فرهنگیان تا ۳۰ درصد شامل تخفیف شود.

وی ادامه داد: همچنین به جهت تشویق نام‌آوران و مقام آوران فرهنگی و ورزشی هرگونه پرداخت عوارض برای مقام آوران سه سال اخیر کشوری ۲۵ درصد، بین‌المللی ۳۰ و جهانی ۳۵ درصد تخفیف برای یک‌بار در سال پیشنهاد می‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه افزود: به جهت حمایت از کارآفرینی و نیز اتکای افراد به مشاغل غیردولتی عوارض شغلی و ساختمانی برای جوانان (۱۸ تا ۲۵ سال) و نیز زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست (تائید کمیته‌ی امداد امام (ره) و بهزیستی) ۳۵ درصد تخفیف عوارض پیشنهاد می‌شود.

محمد دوست گفت: در رابطه با ساماندهی دست‌فروشان این قشر پرتلاش شهر نیز پیشنهاد می‌شود که اقدام به شناسایی و صدور کارت شناسایی شود و ضمن تعیین مکان مشخص و مناسب برای دارندگان کارت شناسایی دست‌ فروشی روزهای عادی ۱۰ هزار تومان و در روز بازار ۲۰ هزار تومان دریافت شود و به جهت سیاست تشویقی و حفاظت از محیط‌زیست در صورت تمیز کردن یا نگه داشتن فضای کاری خود ۲۰ درصد هزینه عودت داده شود.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد می‌بایست هرگونه پرداخت عوارض دست‌فروشی با صدور فیش در واحد درآمد شهرداری جهت شفافیت مالی صورت گیرد و دست‌فروشان بدون دریافت کارت شناسایی پیشنهاد میشود در روزهای عادی ۳۰ هزاران تومان و در روزهای بازار ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند که در صورت رعایت مسائل زیست‌محیطی و زیباسازی شهری ده درصد مبلغ عودت داده می‌شود. که لازم به ذکر است این نرخ با درصد کمی برای دست فروشان دارای کارت شناسایی می باشد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.