×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر

سعید نمکی - انتخاب اولین وزیر «غیر پزشک» وزارت بهداشت - سعید نمکی

بر این اساس نمایندگان مجلس با ۲۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع ۲۵۹ آرای ماخوذه تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به سعید نمکی سپردند.

در این جلسه ابتدا رئیس جمهور به مدت یک ساعت فرصت داشت تا در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ایراد نطق کند. با این حال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح امروز برای دفاع از سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس آمده بود، پس از ۴۰ دقیقه دفاعیات خود از وزیر پیشنهادی بهداشت، دقایقی به سخنان اولین مخالف وزیر پیشنهادی گوش کرد و با همراهی تعدادی از نمایندگان جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

پس از سخنرانی رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان دور جایگاه حلقه زدند و به طرح مسائل مختلف پرداختند. ۲ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۲ نفر به عنوان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق هرکدام برای مدت ۱۵ دقیقه بیانات خود را در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر ارائه کردند.

وزیر پیشنهادی نیز در پایان برای دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت خود به مدت ۳۰ دقیقه ایراد نطق کرد.

سوابق سعید نمکی

سعید نمکی،یش از این، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۳ دی ۱۳۹۷ بود. وی دارای مدرک دکتری داروسازی و تخصص ایمونولوژی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مرتبهٔ علمی استادیاری، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، عضو شورای سیاستگذاری مرکز ملی تحقیقات بیمهٔ سلامت، و معاون سابق محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد. او اولین وزیر وزارت بهداشت بعد از انقلاب اسلامی است که پزشک نیست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.