×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

بنزین - سهمیه‌بندی بنزین منتفی است - بنزین

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: مردم بدانند که نه قیمت بنزین افزایش پیدا خواهد کرد و نه شاهد سهمیه بندی بنزین خواهیم بود.

«فریدون حسنوند» در پایان جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه مزبور، اظهار کرد: مدت‌هاست موضوع سهمیه‌بندی بنزین و اختصاص سهمیه یک لیتر روزانه به هر ایرانی میان نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مطرح است.

وی تصریح کرد: امروز این طرح که توسط بعضی از نمایندگان به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود با رای قاطع نمایندگان رد شد؛ چرا که با اصول ۷۵ و ۴۰ قانون اساسی و همچنین برنامه ششم توسعه مغایرت داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: در برنامه ششم توسعه هر گونه افزایش قیمت سوخت منوط به رعایت شرایط امنیتی، اقتصادی و اجتماعی شده است. اعضای کمیسیون انرژی معتقدند هر سه شرط مزبور، امروز به ما اجازه افزایش قیمت نخواهد داد.

وی بیان داشت: نکته بعد این است که ما چند جلسه با مجموعه دانشگاهیان، مرکز پژوهش‌ها، انجمن نفت و دستگا‌ه‌های مرتبط برگزار کردیم که در ارتباط با موضوع کاهش مصرف و جلوگیری از افزایش مصرف سوخت اقدام کنیم.

حسنوند تصریح کرد: کمیسیون انرژی معتقد است ساده‌ترین راه دست کردن در جیب مردم و گران کردن قیمت سوخت است؛ راه‌های دیگری وجود دارد که به دنبال جمع‌بندی بین سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون انرژی هستیم که اگر عملی شد اعلام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بدانند که نه قیمت بنزین افزایش پیدا خواهد کرد و نه شاهد سهمیه بندی بنزین خواهیم بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بحث مهم دیگری که در جلسه امروز کمیسیون مزبور مطرح شدف گفت: وزیر نفت یک گزارش جامع در مورد فروش نفت در دوران تحریم ارائه کرد. دشمن قصد داشت فروش نفت ما را صفر کند اما به لطف خدا و با همت مسئولان و پشتیبانی مردمی، امروز نه تنها فروش نفت صفر نیست بلکه در حد معقول و منطقی است و راهکارهایی برای افزایش فروش نفت نیز در دستور کار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.