×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ارسلان زارع معاون استاندار گیلان - چالشهای پیش روی معاون سیاسی جدید استانداری گیلان - ارسلان زارع

پس از ابلاغ پایان کار بازنشستگان و مشمول قرار گرفتن جمشیدنژاد معاون سیاسی سابق استانداری گیلان،روز گذشته مراسم تودیع و معارفه ارسلان زارع بعنوان معاون جدید سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان برگزار گردید.

زارع پس از جمشیدنژاد دومین معاون سیاسی غیر بومی دولت تدبیر و امید در گیلان محسوب میگردد که از جمله سوابق وی می توان به معاون فرمانداری شهرستان دشتی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۱، فرمانداری شهرستان دیر بوشهر از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ در دولت اصلاحات و فرمانداری دشتستان بوشهر در دولت روحانی اشاره کرد.

اما بنظر میرسد لازم است در بدو ورود زارع جوان به گیلان و با توجه به مسئولیت خاصی که بر عهده گرفته است مواردی را مدنظر قرار دهد.

-فضای سیاسی استان گیلان علی رغم نشاط سیاسی و سابقه درخشان در گرایشات اصلاح طلبی و اعتدالی پس از انقلاب و روشنفکری و آزادگی گیلانیان در تاریخ معاصر که شهره عام و خاص است از پیچیدگی ها و ظرایف خاصی نیز برخوردار است و این موجب شده بسیاری از صاحبنظران برجسته تحولات سیاسی و اجتماعی ایران رشت را که صاحب بسیاری از اولین های جلوه های مدنیت در یکصد سال گذشته است بعنوان سیاسی ترین شهر ایران بنامند. اما از طرفی این ویژگیها موجب شده تا گروهها و احزاب سیاسی استان حتی به رغم هم طیف بودن در برخی از موارد کمتر از حداقل های اتحاد و تجمیع نظر برخوردار شوند که عدم شناخت از این مناسبات به چالشی جدی برای افراد نا آشنا با این فضا بدل خواهد گشت.

-متاسفانه معاون سیاسی سابق استانداری گیلان که به شرف بازنشستگی نایل شده در بسیاری از موارد بدلیل همین عدم شناخت فضای استان با چنین مواردی درگیر بوده و تحلیل و نظرهای نادرست چند تن موجب شد تا در پایان ماموریت خود در گیلان حتی از شناخت اسمی بسیاری از مدیران و سیاسیون گیلان عاجز بماند.

-گستردگی مرز و بوم گیلان و حضور همدلانه اقوام مختلف با گرایشات مذهبی متفاوت اعم از شیعه و سنی نیز از دیگر مواردی است که ارسلان زارع باید در خصوص آن اطلاعات جامع از منابع مختلف کسب کند تا نحوه تعامل با ایشان را از معاون قبل از خود بهتر اجرا کند.

-متاسفانه دولت در گیلان فارغ از مخالفین بالقوه ای که به هر بهانه ای به آن می تازند با چالش خود پدرخواندگان سیاسی پیر و جوان و محافل گعده ای نیز روبروست که عموما در بدو ورود هر مدیری تلاش می کنند تا با تخریب سایر چهره های سیاسی به زعم خود فضایی انحصاری را در دست گیرند و منافع غالبا شخصی خود را محقق سازند که معاون سیاسی جدید در صورت عدم شناخت این مناسبات نیز با چالشی جدی روبرو خواهد بود.

در اخر نیز باید به مزاحمتهای وقت و بی وقت متملقینی اشاره کرد که از قبل از ورود زارع به گیلان با هر روشی تلاش کرده اند تا ارتباط خود با وی را محقق سازند و از پیدا کردن شماره تماس تا تعداد فرزندان وی چه از طریق نمایندگان بوشهر و مجلس تا باز کردن درب دفتر برای وی از هیچ تلاشی فروگزار نیستند!

حال باید دید معاون جدید سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با توجه به عملکرد نه چندان درخشان همکار قبلی خود در این پست و مواردی که در این نوشته منعکس گردیده چه گونه رویکرد و عملکردی را ازخود نشان خواهد داد و در چه مدتی می تواند خود را با فضای جدید پیش رو مطابق سازد؟

منبع: گیل خبر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.