×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مرغ - عرضه گوشت مرغ با قیمتی بالاتر از ۱۲ هزار تومان تخلف است - جهاد گیلان

احمد زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالانه ۱۵۵ هزار تن گوشت مرغ در گیلان تولید می شود، اظهار کرد: میزان مصرف روزانه گوشت مرغ به طور معمول ۱۸۰ تن است و مابقی مازاد تولید به استان های دیگر به ویژه تهران صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه استان های مازندران، گیلان و گلستان ۸۰ درصد گوشت مرغ تهران را تامین می کنند ، تصریح کرد: اگر مصرف گوشت مرغ روزانه استان بدلیل مسائلی همچون افزایش گوشت قرمز بیشتر از میانگین معمول شود، دستگاه های مربوطه ابتدا نیاز استان را تامین و مابقی را به استان های دیگر صادر می کنند.

به گفته مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، کمبودی در تولید گوشت مرغ در استان نداریم و عرضه بایستی بر اساس قیمت مصوب باشد که در صورت عرضه به قیمتی بالاتر ، تخلف محسوب می شود.

زارع به تولید گوشت قرمز در استان نیز اشاره و بیان کرد: سالانه ۱۵ هزار تن تولید گوشت قرمز در گیلان داریم اما مصرف روزانه مان ۸۰ تن است که به طور معمول بدلیل گردشگر پذیر بودن استان سالانه بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تن گوشت قرمز مصرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز سالانه گیلان از استان های دیگر تامین می شود.

در حال حاضر افزون بر ۸۲۲ واحد تولیدی مرغداری با ظرفیت حداقل ۱۸ میلیون جوجه‌ریزی در استان مشغول فعالیت تولیدی هستند.

۲۵ درصد زیرساخت‌های تولید مرغ کشور نیز در گیلان وجود دارد. در حالیکه فرآیند جوجه‌ریزی در کشور به طور میانگین حدود ۴۰ تا ۴۵ روز است ، این چرخه تولیدی در گیلان به طور عمده بین ۳۵ تا ۴۰ روز تخمین زده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.