جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گرفتن پولی به نام حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است
    02 اسفند 1397 - 15:38
    شناسه : 148217
    0

    ایرنا نوشت: معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: دریافت وجه اضافی به عنوان حق سرویس از مشتریان در رستوران ها غیر قانونی است و در طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ با این تخلف ها برخورد می شود. رضا جمالی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به […]

    پ
    پ

    1 - گرفتن پولی به نام حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است - حق سرویس

    ایرنا نوشت: معاون نظارت بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: دریافت وجه اضافی به عنوان حق سرویس از مشتریان در رستوران ها غیر قانونی است و در طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ با این تخلف ها برخورد می شود.

    رضا جمالی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گرفتن هرگونه وجه اضافی با عنوان حق سرویس در واحدهای صنفی نظیر رستوران و رستوران هتل‌ها که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی کالا یا خدمات شده و زیان خریدار را به همراه دارد از مصداق های گرانفروشی محسوب شده و غیر قانونی است.

    وی بیان کرد: برخی واحدهای صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، بعضی از اقلام نظیر نوشیدنی‌ها و فرآوردهای لبنی را با وجود اینکه مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آنها لحاظ شده از کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده و اقدام به گرفتن مالیات برارزش افزوده می‌ کنند که این کار به عنوان تخلف محرز است.

    جمالی اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود از مصادیق گرانفروشی است.

    وی یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت اعلام، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.