×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

شهرداری رشت - گزینه بومی، متخصص و متعهد راه برون رفت شهر رشت از بن بست - ایرسا گیل

ایرسا گیل نوشت: حال رشت اصلا خوش نیست. این جمله پر مفهومی است که بارها و بارها شنیده ایم. عدم ثبات مدیریت شهری در دهه گذشته دلیل اصلی این ناخوشی بوده و ضربات جبران ناپذیری به شهر رشت و رشتوندان وارد کرده است.

شهرداری ها تاثیرگذارترین نهاد در پیشرفت و توسعه یک شهر هستند و در این بین بی شک ثبات مدیریت یکی از مهمترین عوامل برای این مهم می باشد.

متاسفانه شهرداری رشت سالهاست که رنگ ثبات مدیریت را به خود ندیده است و در این بین شهرداران رنگارنگ با نژادهای مختلف با انبوهی از برنامه ها و تفاهم نامه ها به بایگانی تاریخ سپرده شدند.

نگاهی به کارنامه آخرین شهردار رشت می تواند به خوبی موید هزینه های این تغییرات برای شهر رشت و رشتوندان باشد.

در حالیکه شوهای تبلیغاتی مسعود نصرتی در انعقاد تفاهم نامه ها کورسوی امید را برای رشتوندان روشن کرد و رشتوندان منتظر به سرانجام رسیدن تفاهم نامه ها و امضای قراردادها بودند، اولین شهردار منتخب شورای پنجم شهر رشت سر از وزارتخانه در آورد!

هنوز هزینه های شوهای تبلیغاتی نصرتی قزوینی نژاد برای ده ها تفاهم نامه ابتر به فراموشی سپرده نشده است.

در مدت قریب به یکسال مدیریت نصرتی نه رشت در مسیر شکوفایی قرار گرفت، نه خبری از نتایج نامه نگاری هایش به معاون رییس جمهور شد و نه رشت سودی از آن ۳۶ میلیون مسافر ورودی به استان گیلان که وی همواره بر آن تاکید داشت برد.

در واقع مسعود نصرتی به خوبی عدم تعهد یک غیر بومی به یک شهر را به تصویر کشید. دقیقا جایی که وی شهر رشت را با انبوهی از بدهی و تعهد گذاشت و رفت!

مثال دیگر این هزینه ها احداث باغ ژاپنی در رشت است! با جستجویی ساده می توانید تعداد جلسات هیات های ژاپنی در شهر رشت با شهرداران مختلف رشت را برای احداث این باغ ببینید.

به راستی سرانجام باغ ژاپنی چه شد!؟ چرا هیچوقت سرمایه گذاری کلان در شهر رشت نشد؟ چرا این شهر پر موهبت به اینجا رسید؟

قطعا یکی از دلایل عقب ماندگی شهر رشت عدم اتحاد نمایندگان مجلس در سطح کلان و اعضای شورای شهر رشت در سطح محلی و همچنین عدم اعتماد به توانمندی نیروهای بومی است.

همدلی و اتحاد تنها راه برون رفت رشت از مشکلات است. باید بزرگتر بودن منافع حاصله از توسعه شهر نسبت به منافع کوتاه مدت شخصی را باور کنیم.

سخنی با اعضای شورای شهر رشت:

یکبار دیگر بیایید به دور از اختلافات، همدلی و همراهی خود با رشتوندان را نشان دهید و با انتخاب شهرداری بومی، متخصص و متعهد از تحمیل هزینه های مادی و معنوی بر پیکره این شهر خسته خودداری کنید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.