شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ایجاد بیش از یک هزار شغل با تسهیلات روستایی پست بانک درگیلان
    06 اسفند 1397 - 12:15
    شناسه : 148427
    0

    مدیرکل پست بانک گیلان از سهم پست بانک در اشتغالزایی برای بیش از یک هزار و 91 نفر در حوزه روستایی استان طی سالجاری خبر داد.

    پ
    پ

    خبری پست بانک گیلان - ایجاد بیش از یک هزار شغل با تسهیلات روستایی پست بانک درگیلان - بانک گیلان

    به گزارش ایرنا، محمدزمان فداکار روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: برای اشتغالزایی یاد شده طی سالجاری؛ حدود 500 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

    وی با اشاره به ورود پست بانک به ارائه خدمات مالی و پولی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار از سال 95 براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افزود: پست بانک استان از بدو شروع فعالیت با ایجاد بیش از 600 باجه بانکی در نقاط مهم و مرکزی روستاها و شهرهای کوچک، دستکم 600 شغل ثابت برای جوانان تحصیل کرده ایجاد کرده است.

    فداکار خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغالزایی در شهرهای کوچک و به ویژه روستاها موجب ایجاد امیدواری در بین جوانان روستایی جهت ماندگاری در روستا و ایفای نقش تولیدی خود در راستای اهداف انقلاب اسلامی می شود.

    وی در ادامه به پرداختی های پست بانک استان در حوزه های مختلف نیز اشاره و تصریح کرد: پرداخت بیش از 60 درصد از کل تسهیلات پرداختی پست بانک استان در حوزه روستایی ، تجهیز بیش از 210 روستا به خدمات شبانه روزی بانکی (ATM) و واگذاری بیش ازچهار هزار دستگاه پایانه فروشگاهی( POS) از جمله این خدمات است.

    فداکار پرداخت 597 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اعم از اعتبارات صندوق توسعه ملی ، مشاغل خرد، پرداخت بیش از 205 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد جهت اشتغالزایی ، افزون بر 20 میلیارد ریال تسهیلات سفرهای رئیی جمهوری به استان ، پرداخت بالغ بر 80درصد یارانه های حوزه روستایی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط پست بانک استان عنوان کرد.

    ** تمامی حواشی مطرح شده طی روزهای اخیر را تکذیب می کنم

    مدیرکل پست بانک گیلان اظهار داشت: بانک ها در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و انتظار می رود که بی جهت به شایعات و شائبه ها دامن نزنیم.
    وی تصریح کرد: پست بانک استان در حال حاضر – از بدو تاسیس تا کنون – در بالاترین سطح تعامل با فرمانداران و استانداران و مردم بوده و این شرایط به راحتی به دست نیامده و مرهون خدمات و تلاش های همکاران ماست .

    فداکار با تاکید بر اینکه تمامی موضوعات و حواشی مطرح شده راجع به اینجانب و عملکرد پست بانک را تکذیب می کنم ، گفت: برخی مطرح کرده بودند که بستگانی از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کردند که تاکید می کنم احدی از بستگان چه مستقیم و یا غیر مستقیم از این تسهیلات استفاده نکرده اند ضمن آنکه اطلاعات افراد با جزئیات کامل علاوه بر پست بانک در سایت کارا و استانداری و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی موجود است .

    پست بانک ایران از سال 1375 براساس مصوبه شورای پول و اعتبار به عنوان یک بانک دولتی تاسیس شد و در سال 95 براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان بانک توسعه تخصصی حوزه IT و ICT و بزرگترین خرده بانکدار کشور موظف به ارائه خدمات مالی و پولی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.