چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جدی نگرفتن هشدارهای پلیس، زمینه ساز سوءاستفاده کلاهبرداران فضای مجازی
    08 اسفند 1397 - 19:35
    شناسه : 148609
    0

    فرمانده انتظامی تالش گفت: آگاه نبودن از نحوه استفاده از اطلاعات و جدی نگرفتن هشدارهای پلیسی، بستری مناسب برای سوءاستفاده کلاهبرداران خواهد شد.

    پ
    پ

    و لپتاپ فضای مجازی فتا - جدی نگرفتن هشدارهای پلیس، زمینه ساز سوءاستفاده کلاهبرداران فضای مجازی - پلیس

    سرهنگ ” حسین جمال‌دار ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: ایجاد وابستگی شدید به فضای مجازی از مهمترین آسیب‌هایی است که می‌تواند مشکلات جدی تحصیلی و خانوادگی برای کاربران ایجاد کند.

    این مقام انتظامی فریب و کلاهبرداری از کاربران، افسردگی، نشر مطالب دروغ را از دیگر پیامدهای منفی استفاده از شبکه های اجتماعی برشمرد و افزود: ترویج مسائل ضد فرهنگی، از بین رفتن حریم خصوصی افراد و همچنین نشر اکاذیب از دیگر تبعات منفی شبکه‌های اجتماعی است.

    این مقام انتظامی در مورد راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان از اطلاعات موجود در تلفن‌های همراه و رایانه‌ها گفت: کاربران نباید عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی خود را در اختیار دیگران و حتی نزدیکان و اقوام خود قرار دهند.

    فرمانده انتظامی تالش در پایان با تاکید بر اینکه برای گرفتن عکس شخصی به عکاسی‌ها و آتلیه‌های داری مجوز باید مراجعه کرد بیان داشت: برخی از مراکز بدون مجوز از تصاویر مشتریان خود به ویژه تصاویر خانوادگی برای اخاذی یا اقداماتی مشابه استفاده می‌کنند، این آسیب‌ها می‌تواند زمینه‌ساز بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی شود. .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.