×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مراسم تکریم و معارفه نماینده قدیم و جدید ولی فقیه در استان گیلان 28 - ما از آقای روحانی سیاست در برخورد با مشکلات انتظار داریم/ هرگاه نوبخت قدمی برای گیلان برمی‌دارد مورد هجمه سایر استان‌های دیگر قرار می‌گیرد - با مردم

آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به برخورداری استان گیلان از عالمان و فقهای برجسته در عالم جهان اسلام اظهار کرد: گیلان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و با بهره‌برداری از کریدور شمال ـ جنوب، شمال را به جنوب و به شرق آسیا مرتبط می‌کند.

وی با اشاره به خاطراتی از رئیس‌جمهور و دستگیری وی از آیت‌الله سمنانی خاطرنشان کرد: آقای روحانی از طریق آیت‌الله سمنانی حضرت امام را شناختند و در مسجد ارگ وقتی پرسیده شد که با امام چه باید گفت آقای روحانی اعلام کردند که باید امام خمینی بگوییم و در سال ۱۳۵۷ در مسجد ارگ برای اولین بار واژه امام را آقای روحانی به امام انتصاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه روحانی از دوران جوانی انقلابی بوده گفت: آقای روحانی همچون ملت می‌دانند که کشورهایی همچون آمریکا قابل‌اعتماد نیستند و اروپاییان یدک‌کش سلطه‌جو بدرد ما نمی‌خورند.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته روحانی مبنی بر اینکه آمریکا از ما برگشت به عقب را می‌خواهد گفت: دولت با تکیه‌بر توان داخلی هرگز به عقب برنمی خواهد گشت.
فلاحتی با اشاره به فرمایش مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره اینکه کسانی که در میدان می‌ماند و فعالیت می‌کنند باقی خواهند ماند افزود: اداره جامعه نیازمند تلاش است و نیاز است انسان خود را وقف کند.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی روح مطالبی در آموزش دارد و باید این را تحمل کرد افزود: ما از آقای روحانی سیاست در برخورد با مشکلات انتظار داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اظهارات روحانی در شهرستان خوی گفت: امروز بستری برای ما در شرق، غرب و شمال به وجود آمده که روابط تجاری و خوبی خواهیم داشت و سفرهایی که ما در کشورهای غربی با حضور علما و دانشگاهیان داشتیم مشاهده کردیم که این کشورهای که در این حوزه‌ها فعال بوده و عاشق ارتباط تجاری فرهنگی و اجتماعی با ایران هستند.

فلاحتی با اشاره به اینکه گیلان علیرغم اینکه سرسبز است به نظر می‌رسد فقر مردم در سرسبزی آن پنهان‌شده بیان کرد: ما در گیلان بیمارستان‌هایی داریم که مربوط به دوران قاجار بوده، به‌طوری‌که ۱۰۰ سال از عمر آن‌ها گذشته و گیلان با فرهیختگی که در بین مردم و تقدیم بیش از هشت هزار شهید و حدود ۳۰ مدافع حرم باید بیشتر از این‌ها به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه نباید تمام نگاه‌ها به سمت آقای نوبخت و رئیس سازمان برنامه بودجه باشد افزود: هرگاه نوبخت قدمی برای گیلان برمی‌دارد مورد هجمه سایر استان‌های دیگر قرار می‌گیرد و در نتیجه اولین مطالبه ما مطالبه مگاهاسپیتال و بیمارستان یک هزار تختخوابی برای مردم گیلان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در اورژانس در هر ۱۲ متر تنها یک بیمار باید بستری باشد گفت: در حال حاضر به ازای هر نفر در گیلان ۲ تا ۳ نفر شرایط حضور را دارند.

فلاحتی با اشاره به شرایط دو رودخانه مهم و استراتژیک زرجوب و گوهررود رشت بیان کرد: آسیب‌های جدی به رودخانه‌های رشت وارد می‌شود که لازم از هر چه سریع‌تر این دو ساماندهی شوند و امیدواریم تا پیش از پایان دولت دوازدهم ساماندهی آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به معضل پسماند افزود: انباشت زباله در منطقه سراوان شیرابه به آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود و لازم است دولت توجه شایانی به این بخش داشته باشد.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.