×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

محمدرضا نازک‌کار - بیش از یک‌میلیون مسافر از مرز زمینی آستارا تردد داشتند - آستارا

به گزارش «بامردم»، محمدرضا نازک‌کار روز پنج‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: به‌طور میانگین در روز ۴ هزار نفر از شهروندان ایرانی و اتباع خارجی حاشیه دریای خزر به‌ویژه جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارا تردد می‌کنند که در پایانه مرزی این شهرستان به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طی مدت مذکور ۷۵ هزار و ۴۲۸ دستگاه انواع کامیون‌های حمل کالا در مرز آستارا تردد کردند، ادامه داد: در همین مدت نیز تعداد ۱۳۳۳ دستگاه اتوبوس مسافری از مرز زمینی آستارا تردد داشتند.

وی همچنین یادآور شد: آمار مذکور در ارتباط با رفت‌وآمد روزهای عادی محسوب می‌شود و قطعاً در ایام نوروز شاهد تردد بیشتر مسافران در مرزی زمینی آستارا خواهیم بود.

مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان سپس به ایام نوروز و انجام سنت‌های حسنه آن در بحث خانه‌تکانی به آماده‌سازی پایانه مرزی آستارا اشاره کرد و بیان داشت: نظافت و رنگ‌آمیزی، تعمیرات و بازسازی و اموری که نیازمند نوسازی بوده در پایانه مرزی مسافری این شهرستان انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه در ایام نوروز سال گذشته ۴۱ هزار ۱۸۵ نفر مسافر ایرانی و ۴۰ هزار و ۱۲۲ نفر مسافر اتباع آذری درمجموع ۸۱۳۰۷ نفر از مرز زمینی آستارا تردد کردند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این آمار در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۸ حداقل ۲۰ الی ۲۵ درصد افزایش یابد.

نازک‌کار در پایان با تأکید بااینکه تردد این حجم از مسافر نیازمند افزایش خدمات‌رسانی از سوی مسئولین مرزی شهرستان آستارا است. افزود: هماهنگی‌های لازم توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و اداره راهداری و پایانه مرزی شهرستان آستارا انجام‌شده تا با آمادگی کامل، خدمات‌رسانی مطلوبی در ایام نوروز به مسافران ارائه شود.

شهرستان بندر آستارا با ۹۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می‌شود.

خبرنگار: سید محمدرضا رشیدی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.