شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برخورد با مزاحمان خیابانی چهارشنبه آخر سال/ پلیس با شادمانی مردم مخالف نیست
    20 اسفند 1397 - 13:36
    شناسه : 149280
    1

    سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.

    پ
    پ

    photo 2019 03 11 10 42 57 768x508 - برخورد با مزاحمان خیابانی چهارشنبه آخر سال/ پلیس با شادمانی مردم مخالف نیست - با مردم

    سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: برخورد پلیس با فروشندگان و عرضه‌کنندگان موادمحترقه غیرمجاز و کسانی که به هر نحوی زمینه مزاحمت و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کنند بسیار شدید خواهد بود.

    وی پیشگیری از حوادث تلخی مانند چهارشنبه آخر سال را مستلزم ارتقاء فرهنگ ایمنی با استفاده از سه اصل آگاهی، آموزش و الزام دانست و افزود: بسیاری از والدین بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندان، به سراغ سومین اصل یعنی الزام می‌روند و سعی می کنند با توسل به زور و اجبار، آنها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند که معمولاً این شیوه با شکست مواجه می‌شود.

    این مقام انتظامی تصریح کرد: آگاهی از خطرهای چهارشنبه آخر سال و راه‌های مقابله با این خطرها با استفاده از شیوه‌های آموزشی، در پیشگیری از بروز حوادث تلخ موثر خواهد بود.

    سرهنگ رسول‌زاده اظهار داشت: افرادی که در چهارشنبه آخرسال برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند برابر قانون و با هماهنگی مقام قضایی با آنها برخورد شده و تا بعد از تعطیلات نوروز در اختیار پلیس خواهند برد.

    وی تاکید کرد: هیچگونه مواد محترقه بی‌خطری وجود ندارد و مواد محترقه، کم‌خطر یا پر خطر هستند زیرا مواد اولیه‌ای که برای ساختن این نوع مواد منفجره و محترقه استفاده می‌شود آتش‌زا و مشتعل کننده هستند و ممکن است خسارت‌های جانی و مالی داشته باشند.

    رسول‌زاده با بیان اینکه شادی و نشاط با بیم و حسرت سازگاری ندارد گفت: پلیس با شادمانی مردم و داشتن فضای گرم و صمیمی خانواده‌ها مخالف نیست به شرطی که این شادی باعث سلب آسایش و آسیب به دیگران نشود.

    این مقام انتظامی با تقدیر از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس در چهارشنبه آخرسال گذشته بیان داشت: برابر اعلام مرکز اورژانس گیلان در چهارشنبه آخر سال ۹۶، تعداد ۱۴۲ مصدوم در استان داشتیم که این رقم نشان دهنده کاهش ۷ درصدی تعداد مصدومان نسبت به سال ۹۵ است.

    سرهنگ رسول‌زاده به اقدامات مؤثر پلیس در پیشگیری از توزیع مواد محترقه خطرناک در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای اسفندماه سال جاری تاکنون بیش از ۵۸۲ هزار عدد مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز کشف شده است.

    وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با هنجارشکنان در ایام پایانی سال ابراز امیدواری کرد تا با همکاری خوب مردم و والدین گرامی، شاهد کاهش تلفات و حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال باشیم.

    سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان از شهروندان خواست گزارش‌های خود در خصوص فعالیت واحدهای صنفی متخلف و فروشندگان مواد محترقه غیراستاندارد، را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ با پلیس درمیان بگذارند تا ضمن همکاری و مشارکت با پلیس برای تامین نظم و امنیت، شیرینی و لذت بهار و آغاز سال جدید را به سایر شهروندان خود هدیه کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.