×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مهرداد لاهوتی - ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان در انتخابات دوره یازدهم مجلس اجرایی نمی‌شود - انتخابات

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس نیز یک بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس است.

ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس خلاف قانونی است

وی افزود: علیرغم اینکه شخصا به استانی شدن انتخابات مجلس اعتقاد دارم، برای تحقق اصل استانی شدن موانع فراوانی وجود دارد اما امیدوارم به سرانجام برسد.

لاهوتی ادامه داد: از آنجایی که لایحه جامع انتخابات اعلام وصول شده، باید طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات با این لایحه ادغام شده و مطابقت داشته باشند، اما این تغییرات در این مجلس ختم نمی‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس موافق هستم اما این موضوع خلاف قانون اساسی است، گفت: در قانون اساسی انتخاب بر عهده مردم است.

انتخاب نماینده مجلس برعهده مردم است و نباید در انتخاب مردم ممنوعیت ایجاد کرد

وی در خصوص اینکه قانون اساسی ترتیبات برگزاری انتخابات مجلس را بر عهده قانونگذار گذاشته است، افزود: موضوع ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس، جزء ترتیبات قانونگذاری نیست.

لاهوتی اظهار کرد: هر دوره بیش از ۷۰ درصد نمایندگان رای نمی‌آورند و از راه یافتن به مجلس باز می‌مانند و این اختیار باید توسط مردم اجرا شود.

ایجاد ممنوعیت برای نمایندگانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند، توجیه ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی همه کاندیداها در شرایط مساوی به رقابت می‌پردازند و آن هایی که چند دوره هم نماینده بوده‌اند اولویتی نسبت به دیگر کاندیداها ندارند، چرا باید ممنوعیت ایجاد کنیم برای کسی ۳ دوره نماینده مجلس بوده است؟

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند ایراد قانون اساسی دارد و شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کند، از طرف دیگر قطعا این قانون برای دوره یازدهم مجلس اجرا نمی‌شود.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.