شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دوچرخه سوار ایرانی در ریو آسمانی شد/ مراسم اختتامیه با یک دقیقه سکوت برگزار می‌شود
    28 شهریور 1395 - 12:30
    شناسه : 15044
    0

    دوچرخه‌سوار ایرانی در اثر سانحه رقابت‌های جاده بازی‎های پارالمپیک ریو درگذشت. به گزارش «بامردم»، بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار پارالمپیکی ایران که در رقابت‎های جاده امروز به دلیل سانحه از دور رقابت‎های این رشته کنار رفته بود، درگذشت؛گلبارنژاد در میانه راه مسابقات جاده رشته دوچرخه‎سواری بازی‎های پارالیمپیک ۲۰۱۶ ریو در یک شیب تند دچار حادثه شده بود. […]

    پ
    پ

    دوچرخه‌سوار ایرانی در اثر سانحه رقابت‌های جاده بازی‎های پارالمپیک ریو درگذشت.

    به گزارش «بامردم»، بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار پارالمپیکی ایران که در رقابت‎های جاده امروز به دلیل سانحه از دور رقابت‎های این رشته کنار رفته بود، درگذشت؛
    گلبارنژاد در میانه راه مسابقات جاده رشته دوچرخه‎سواری بازی‎های پارالیمپیک ۲۰۱۶ ریو در یک شیب تند دچار حادثه شده بود.
    او ساعاتی را در بیمارستان و تحت نظر پزشکان سپری کرد اما متاسفانه در سن ۴٢ سالگی درگذشت.
    دلیل فوت گلبارنژاد دوچرخه‌سوار پارالمپیکی کشورمان شکستگی از ناحیه گردن عنوان شده است؛ نکته اینکه همسر این ورزشکار هم دو سال پیش بر اثر ابتلا به سرطان در گذشته بود.

    درحال حاضر این خبر شوک عجیبی به کاروان ایران آورده و کمیته ملی المپیک هم بیانه‌ای صادر کرده است.

     به نقل از فارس، طبق اعلام کمیته پارالمپیک، مراسم اختتامیه تورنمنت پارالمپیک با یک دقیقه سکوت به خاطر درگذشت گلبارنژاد برگزار خواهد شد. همچنین پرچم مسابقات و پرچم ایران در دهکده بازی‌ها به صورت نیمه برافراشته درآمد.

     پیام تسلیت رئیس جمهور

    حسن روحانی رئیس‌جمهور درگذشت بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار کشورمان بر اثر بروز سانحه در حین برگزاری مسابقات پاراامپیک ریو را تسلیت گفت.

    وی در پیامی توئیتری اعلام کرد: «حادثه تلخ درگذشت بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار عزیزمان در حین مسابقات پارالمپیک ریو، همه ما را در اندوه فرو برد، روحش شاد.»

    بهمن آسمانی شد
    مسولان کمیته پارالمپیک ایران بعد از تایید درگذشت این ورزشکار در نتیجه رقابت او نوشتند: «آسمانی شد»

    01143917 - دوچرخه سوار ایرانی در ریو آسمانی شد/ مراسم اختتامیه با یک دقیقه سکوت برگزار می‌شود -

    همه چیز درباره دوچرخه سوار آسمانی ایران؛
    ریو پایان ۴٢ سال سختی بهمن گلبارنژاد

    دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران که بر اثر انفجار مین پا چپ خود را از دست داده بود، در پارالمپیک لندن به دلیل مبارزه با بیماری همسرش از مدال دور ماند و در ریو هم خودش تلخ ترین اتفاق تاریخ این رقابت ها را رقم زد.
    ریو پایان ۴٢ سال سختی بهمن گلبارنژاد
    به نقل از ورزش سه، بهمن گلبارنژاد ساکن شیراز بود و به دلیل انفجار مین پای چپ خود را از دست داد و جانباز شد. او از سال ۱۳۷۰ وارد ورزش جانبازان و معلولین شد و ابتدا در رشته وزنه برداری فعالیت می کرد و از سال ۸۵ وارد رشته دوچرخه سواری شد.

    او در المپیک لندن نتوانست صاحب سکو شود چرا که تنها دو ماه از بیماری همسرش مطلع شده بود و می گفت فکر سرطان او اجازه تمرکز کافی را به من نداده است. پس از دو سال همسر بهمن درگذشت تا روزهای سخت او ادامه داشته باشد اما قبل از آغاز پارالمپیک گلبارنژاد گفته بود:”در پارالمپیک لندن وضعیت روحی و روانی خوبی نداشتم چون همسرم دو ماه بود که به بیماری سرطان مبتلا شده بود. در اینچئون هم در حالی شرکت کردم که ایشان به تازگی به رحمت خدا رفته بود. اکنون ولی شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم در صورت شرکت در پارالمپیک ریو، جایگاهی به مراتب بهتر از دوره قبل کسب کنم.”

    به نظر می رسید پارالمپیک ریو همان جاده ای است که به طلا بهمن گلبانژاد ختم خواهد شد اما غیر منتظره ترین اتفاق ممکن برای او رقم خورد تا رقابت های جاده ٢٠١۶ ریو پایان تمام روزهای خوب و تلخ او باشد.

    *افتخارات بهمن گلبارنژاد:

    کسب سهمیه پارالمپیک ریو در مسابقات جهانی ایتالیا سال ۲۰۱۶
    مدال نقره مسابقات آسیایی مالزی ۲۰۰۶
    مدال برنز مسابقات پارآسیایی گوانجو ۲۰۱۰
    مدال طلا مسابقات آسیایی مالزی ۲۰۱۲

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.