جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نقد برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد سرلوحه کار ماست
    10 اردیبهشت 1398 - 21:46
    شناسه : 150855
    0

    سخنگوی شورای شهر لاهیجان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقد برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد سرلوحه کار ماست ، قلمی که وجدان داشته باشد ما را هدایت خواهد کرد.

    پ
    پ

    خبری مدیریت شهری لاهیجان با اصحاب رسانه بمناسبت روز شوراها 11 - نقد برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد سرلوحه کار ماست - با مردم

    نشست خبری مدیریت شهری لاهیجان با اصحاب رسانه با حضور اعضای شورای شهر لاهیجان و جمعی از خبرنگاران به مناسبت روز شوراها برگزار شد. (گزارش تصویری)

    همای گیلان نوشت: جواد تمیز کار سخنگوی شورای شهر لاهیجان در این نشست عنوان کرد: رسانه ها بازوان حکومت هستند و با نقد منصفانه ای که انجام می دهند ما را هدایت می کنند.

    وی افزود: این یک نشست متفاوت است ما امروز پاسخگوی سوالات شما هستیم روزی در فرمانداری درجلسه شورای اداری مورد اتهام قرار گرفتیم که چرا سخنگو باید صحبت کند عرض میکنیم که این موضوع تصمیم جمعی است و کسی نمی تواند برای امور داخلی تصمیمی بگیرد، مردم این وظیفه را به من سپرده اند لذا اجازه بدهید ما تصمیمات خود را لحاظ کنیم.

    نقد برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد سرلوحه کار ماست

    وی در ادامه اظهار کرد: نقد برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد سرلوحه کار ماست ، قلمی که وجدان داشته باشد ما را هدایت خواهد کرد.

    برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد - نقد برای ما ارزشمند است اما نقدی که پایه و اصول داشته باشد سرلوحه کار ماست - با مردم

    از قوه قضائیه خواستیم که مطالب مجرمانه در سایت های مختلف به تشخیص قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گیرد

    سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: برخی رسانه ها درصدد تخریب مدیریت شهری هستند ما به این نتیجه رسیده ایم که وقتمان را برای کسانی که هیچ جایگاه و نام و نشانی ندارند نگذاریم ، نگاه و خواست مردم ما را به پاسخگویی به مردم وا داشت و از قوه قضائیه خواستیم که مطالب مجرمانه در سایت های مختلف به تشخیص قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گیرد.

    وی اضافه کرد: تک تک اعضای شورا به طور واحد این شکایت را تنظیم کردند و شما نیز جای ما باشید همین اقدام را انجام می دهید ما هم صدای مردم هستیم، با نقد شما زنده هستیم.

    مدیریت شهری موفق مدیریتی است که بداند هم به مسائل زیربنایی بپردازد هم به مسائل روزمره مردم

    وی در خصوص یکی از عملکردهای مهم شورا که بازگشایی جزیره لاهیجان بود گفت: همه در این امر به ما کمک کردند اعم از دستگاه های اجرایی، مردم و رسانه ها که با تشویقشان ما را مصمم تر می کردند که سریع تر پیگیر این موضوع باشیم.

    وی به عملکردهای شاخص شهرداری اشاره داشت و عنوان نمود: یکی از کارهایی که شورا انجام داده است تشکیل شورای عالی سرمایه گذاری بود، مدیریت شهری موفق مدیریتی است که بداند هم به مسائل زیربنایی بپردازد هم به مسائل روزمره مردم و فقط برای دید مردم و شعار دادن کار انجام ندهد.

    وی اظهار کرد: در این دوره کارهای زیادی انجام گرفته است مانند آسفالت، سنگ فرش و… اما شن های استان گیلان شن های مرغوبی برای آسفالت نیستند و خود معضلی برای آسفالت به حساب می اید لذا این اسفالت ها نسبت به استان های دیگر زودتر خراب می شود.

    تمیز کار گفت: یکی از مشکلات شهر ما بحث پارکینگ عمومی است که ۲-۳ تا زمین خریداری شد یکی برای کوچه امیرالمومنین و بازار روز شماره ۱
    وی در خصوص سرمایه گذار بیان کرد:وزارت کشور شهرداری ها را مکلف کرد شورای عالی سرمایه گذاری تشکیل بدهند که لاهیجان یکی از شهرهایی است که این شورا را تشکیل داد و سرمایه گذار جذب نمود و مشکل جذب سرمایه گذار برای همه ی شهرها وجود دارد.

    سخنگوی شورای شهر در مورد بحث ممیزی عنوان نمود: ممیزی را هر شهری باید انجام بدهد یکی از بزرگترین منابع درامدی شهر بحث ممیزی املاک است موضوع هم با سختگیری های اداری روبه رو شد و نهایتا راه اندازی شد.

    ۴۵۲۰۰ متر مربع خدمات آسفالت انجام داده ایم

    وی در خصوص عملکرد در بحث آسفالت گفت: ۴۵۲۰۰ متر مربع خدمات آسفالت انجام داده ایم .درحال حاضر کوچه ی خالی کم داریم. البته بسیاری از کوچه های شهر ما به لکه گیری نیاز دارند و الان فصل آسفالت است نه بهمن و اسفند و اگر در بهار و تابستان مشکلات قیر نباشد تمام توانمان را برای این کار می گذاریم.

    وی افزود:فرش بتن نیز یکی وظایف ماست که باید انجام گیرد لذا در سال گذشته ۴۱۷۲۰ متر فرش بتن انجام گرفته است.

    تمیز کار در خصوص لوله گذاری و هدایت آب های سطحی بیان نمود: در منطقه کوه بیجار ، بوجائیه و .. ۲۳۰۰ متر عملیات آبهای سطحی داشتیم و با اینکه فاضلاب به شهرداری مربوط نمی باشد در این امر نیز برای رفع مشکل مردم به آنها کمک کردیم.

    وی به بازسازی و مرمت بناهای قدیمی اشاره ای داشت و گفت: ساختمان های قدیمی و بناهای تاریخی نیاز به بازسازی دارند و سازمان میراث و گردشگری به دلیل کمبود بودجه نتوانسته قدم های خوبی بردارد و قسمت هایی که جز وظایف ما است ما ورود می کنیم و انجام می دهیم مانند حمام گلشن که جز بناهای تاریخی این شهر است امامتاسفانه خرابه شده بود ما جز وظایف خود دانستیم ونسبت به مرمت ان اقدام نمودیم.

    وی افزود:اجرای لایروبی رودخانه سطح شهر از اول رودخانه تا آخر آن نیز یکی از عملکردهای شهرداریست که اگر انجام نمی شد با آب گرفتگی مواجه می شدیم.

    خرید چندین زمین برای پارکینگ/خرید زمین آرامستان به مساحت ۴٫۵ هکتار

    در ادامه فرداد جنابی رئیس شورای شهر به بیان خدمات عمرانی پرداخت و گفت: خدمات عمرانی دو قسمت هستند خدمات زود بازده و دیر بازده در یکی از مراکز تفریحی پارک حاجی آبادکه ۱۵ هکتار است که تاکنون ۱۸ هزار متر زمین خریدیم و تملک شد ، پیگیری تعریض خیابان ۲۲ آبان از امام خمینی تا کاشف شرقی، پیگیری خیابان عاقلیه تا دانشگاه آزاد، خرید چندین زمین برای پارکینگ، خرید زمین آرامستان به مساحت ۴٫۵ هکتار ، پیگیری بلوار ممتاز تا جمهوری، وصول عوارض نوسازی، لایروبی انهار و … از جمله خدمات ما دراین دوره شورا می باشد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اینکه چرا ازرسانه شکایت نمودید؟ و اینکه باید هوای اقتصاد رسانه را بیشتر داشته باشید گفت: قرار نیست یک عده که نام رسانه هم ندارندهرکاری دلشان می خواهدانجام دهندومارا تخریب کنند و اسم رسانه ها را خراب کنند آیا کسی که رسانه را به عنوان وظیفه انتخاب نموده است با کسی که هیچ هویت رسانه ای ندارد یکسان است ما جلوی مطالب مجرمانه را گرفتیم و حتی یک اسم به دادگاه ندادیم و تشخیص قاضی بود و اقتصاد رسانه وظیفه ما است اما شما زیر مجموعه یک تشکیلات هستید آنها چه کار کردند ما نسبت به توان خود حمایت خواهیم کرد .

    شهر ما فقط شورا و شهرداری نیست ما دنبال این نیستیم که ما را نقد نکنید ما دنبال این هستیم که با آبروی ما بازی نکنند.

    برخی افراد ناشناس به نام فضای مجازی با آبروی ما بازی می کنند و حرف های بی هویت می زنند ، نقد با فحش و تهمت فرق دارد، ما نماینده شما هستیم، چرا ما باید اینقدر مورد تهاجم قرار گیریم ؟

    وی درپاسخ به این سوال که آیا شورای شهر و شهرداری برای سیل زدگان کمکی جمع اوری کرده است جوادتمیزکارگفت:حدود ۶۰ میلیون از تجهیزات و کمک های نقدی کمک شده است.

    تمیزکار در خصوص زباله اظهارداشت: دلی پر از غصه داریم که محیط زیست ما رو به نابودی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این بحث را به سرانجام برسانیم اما بزرگترین مشکل ما این است که ما سال ها دست سرمایه گذار رادرمورد زباله باز گذاشتیم اما خیلی از آنها دنبال گرفتن زمین بودن و کارشان نتیجه نداد اما خبرهای خوبی در این زمینه داریم که تا تابستان اطلاع رسانی خواهیم کرد. اجرا بحث تفکیک زباله راه اندازی شده است.

    وی افزود:دولت باید به داد ما در زمینه پسماند برسد .

    در فضای مجازی هستند کسایی که برای مطرح کردن خودشان دست به هرکاری می کنند/ما با انتخاب مردم امدیم و به حمایت شما نیاز داریم

    محسن شیخ شعربافان عضو شورای شهر لاهیجان در ادامه نشست گفت: من با هیچ کسی دلخوری و درگیری ندارم اما در فضای مجازی هستند کسایی که برای مطرح کردن خودشان دست به هرکاری می کنند قلم انصاف باید داشته باشند ، همه ی ما لاهیجانی هستیم برخی در فضای مجازی از پاشیدن زندگی همشهریان خود لذت می برند ما با انتخاب مردم امدیم و به حمایت شما نیاز داریم و از قلم های کثیف برای کسی به کار نبرید.

    در پایان این نشست تمیزکارسخنگوی شورای اسلامی این شهر گفت: بنا به تصمیم گرفته شده توسط اعضای شورا و به حرمت اصحاب رسانه تمامی شکایت مدیریت شهری از جمعی از فعالین فضای مجازی پس گرفته خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.