جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • افزایش دما و وزش باد گرم در گیلان از فردا
    30 شهریور 1395 - 0:37
    شناسه : 15122
    0

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از افزایش دما و وزش باد گرم در استان از فردا (سه شنبه) خبر داد. به گزارش «بامردم»، مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت هوای گرم و نفوذ جریانات جنوبی از عصر فردا (سه شنبه) در منطقه بویژه ارتفاعات و دامنه […]

    پ
    پ

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از افزایش دما و وزش باد گرم در استان از فردا (سه شنبه) خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت هوای گرم و نفوذ جریانات جنوبی از عصر فردا (سه شنبه) در منطقه بویژه ارتفاعات و دامنه هاست.
    وی ادامه داد: بر این اساس، برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه روند افزایش دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس و نیز وزش باد گرم (به ویژه چهارشنبه و در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) پیش بینی می شود.
    غلامی اظهار داشت: در این مدت گاهی با شمالی شدن جریانات، شرایط وقوع پدیده مه در نواحی جلگه ای نیز وجود دارد و از اواخر وقت چهارشنبه، نفوذ جریانات شمالی سبب افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید)، رگبار باران و احتمال رعد و برق خواهد شد.
    غلامی به مسافران توصیه کرد که از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری نمایند.
    وی همچنین از فعالان بخش های مختلف کشاورزی و اجرایی همچون مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آتش نشانی، شهرداری ها و … خواست با توجه به اطلاعیه صادره، توصیه های کارشناسی خود را صادر کرده و تمهیدات لازم را انجام دهند.
    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، احتمال رگبار پراکنده عنوان و آسمان را برای فردا (سه شنبه) صاف تا قسمتی ابری، بعضی نقاط مه، گاهی افزایش ابر، اواخر وقت ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم پیش بینی کرد.
    غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با ۲۷ درجه سلسیوس مربوط به رودبار و کمینه دما را با ۱۰ درجه سلسیوس مربوط به دیلمان عنوان کرد.
    وی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب ۲۵ و ۱۸ درجه سلسیوس ثبت شده است.
    وی افزود: بیشترین میزان بارش باران در استان طی شبانه روز گذشته مربوط به بندرکیاشهر با ۶٫۲ میلیمتر بوده است.

    ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.