×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

فرهاد دلق پوش - افتخار به «نارضایتی عمومی»! - اخبار گیلان

در شرایط فعلی اقتصادی که به دلیل رشد بی رویه قیمت ها نارضایتی های عمومی فراوانی را شاهد هستیم و بسیاری از مردم نسبت به عدم ثبات قیمت ها و همچنین تفاوت قیمت اعلام شده با نرخ های واقعی گلایه دارند بدترین وضعیت این است که مسئولان امر به جای حل مشکلات به ارائه آمارهای کاغذی بسنده کنند.

به طور مثال وقتی تورم در همه استان ها افزایش پیدا کند مسئولی بگوید تورم در استان ما کمتر از استان های دیگر است و یا مدیرکل استانی بگوید نرخ بیکاری ما کمتر از استان های دیگر است.

همین کاری که مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در آن قدم گذاشته است و مدعی است «گیلان رتبه یک کشوری در حوزه تنظیم بازار را کسب کرده است» !

در شرایط فعلی نه تنها رتبه اول بودن در چنین چیزی مایه افتخار نیست بلکه بر فرض صحت نیز مشخص نیست وضعیت دیگر استان ها چگونه است که گیلان با وجود افزایش قیمت ها و نابسامانی در عرضه توزیع کالا در رتبه اول تنظیم بازار قرار گرفته است؟!

مگر همین چند وقت گذشته در گیلان صف های طولانی خرید گوشت و مرغ و همچنین عدم تمکین بازاریان به قیمت های مصوب موجبات برهم ریختگی بازار را فراهم نکرده بود؟ همین طور که شائبه ارسال ۱۰ تن شکر دولتی به یک تعاونی خاص موجبات سوالات رسانه ها در مورد افزایش قیمت شکر را به وجود نیاورد؟

همین حالا مرغ مصوب ۱۱۵۰۰ تومانی از کدامین محله خریداری می شود؟ حتی افزایش قیمت ها به تاکسی و حمل و نقل عمومی نیز کشیده شده ، طوری که هر راننده ای با قیمتی متفاوت مسافری را سوار و پیاده می کند.

در این وضعیت تبلیغ رتبه اول ستاد تنظیم بازار در سطح استان های کشور بر چه اساسی است. البته ادعا شده که این «افتخار» به گزارش و اعلام «معاونت امور بازرگانی وزارت صمت» در «گردهمایی روسای سازمان های صمت کشور» بدست امده است، ای کاش می دانستیم چرا از این عنوان در هیچ سایت و پورتالی خبری به میان آورده نشده است. همین طور که مشخص نیست آخرین «گردهمایی روسای سازمان های صمت کشور» چه زمانی برگزار شده است.

ظاهرا تنها چیزی که باید مردم از طرف مدیران صنعت معدن و تجارت گیلان بدانند این است که عملکرد آن ها سرآمد استان ها است!

منبع: گیل خبر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.