دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41579 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
همای در لاهیجان به پرواز درآمد
30 شهریور 1395 - 8:59
شناسه : 15150
0

گروه موسیقی مستان و همای، بار دیگر در گیلان و این بار در لاهیجان، با اجرای کنسرت موسیقی برای مردم لاهیجان شور آفریدند. به گزارش «بامردم»، پرواز همای دوشنبه شب به مناسبت عید غدیر خم به لاهیجان آمد و در سالن ورزشی شهدای این شهر ، با اجرای برنامه موسیقی سنتی، مردم را به وجد […]

پ
پ

گروه موسیقی مستان و همای، بار دیگر در گیلان و این بار در لاهیجان، با اجرای کنسرت موسیقی برای مردم لاهیجان شور آفریدند.

به گزارش «بامردم»، پرواز همای دوشنبه شب به مناسبت عید غدیر خم به لاهیجان آمد و در سالن ورزشی شهدای این شهر ، با اجرای برنامه موسیقی سنتی، مردم را به وجد آورد.
در اجرای گروه موسیقی مستان و هما به سرپرستی و خوانندگی پرواز همای، میلاد عباسی دف، سید محمد پاشا هنجنی و سعید فهیمی نی، مسلم علی پور کمانچه، حمیدرضا یوسفی تمبک، محمود نوذر قاضیانی سنتور و میلاد علی پور تار نواختند.
پرواز همای سبک تازه ای از موسیقی سنتی را ارائه می دهد و در این اجرا، چند قطعه موسیقی به گویش گیلکی اجرا کرد که مورد تشویق ممتد حاضران قرار گرفت.
این برنامه با حاشیه هایی همراه بود؛ در آغاز اجرای کنسرت قطعه کوتاهی با صدای ناصر مسعودی از فیلم معروف میرزاکوچک خان از بلندگوی سالن پخش شد که همای اعلام کرد این قطعه موسیقی به افتخار حضور ناصر مسعودی ستاره موسیقی گیلکی و خواننده معروف گیلانی پخش شد که با تشویق ممتد حاضران همراه بود؛ این صحنه آن هنگام هیجانی تر شد که همای به احترام ستاره موسیقی گیلانی از روی سن پایین آمد و به ناصر مسعودی ادای احترام کرد.
در این کنسرت موسیقی اقشار مختلف مردم شهرستان لاهیجان، فرماندار، اعضای شورای اسلامی این شهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعی از مسئولان محلی و پیشکسوتان رشته های هنری و ورزشی حضور داشتند.
پرواز همای (1358، احمدسرگوراب، شفت) با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی از خوانندگان ایران است. وی همراه با گروه مستان که مجموعه ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه ای از موسیقی سنتی را ارائه می دهند.
همای گیلانی در اندک زمانی توانست فعالیت های حرفه ای خود را در زمینه شعر، موسیقی و آواز گسترش دهد و با موفقیت، کنسرت هایی را در کشورهای مختلف جهان اجرا کند.
کنسرت بزرگ پرواز همای مهرماه سال گذشته در تالار وحدت پایتخت مورد استقبال بسیار مخاطبان قرار گرفت. همای پس از سال ها انتظار، در بیست و چهارم دی ماه پارسال، پس از دریافت مجوز از دولت تدبیر و امید ، موفق به اجرای کنسرت در سرزمین مادری خویش گیلان و رشت شد./ایرنا

انتهای پیام /*

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.