جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ترامپ به خاطر افزایش تنش با ایران از دست مشاورانش عصبانی است
    26 اردیبهشت 1398 - 11:15
    شناسه : 152184
    0

    واشنگتن پست در نوشته‌ای به عصبانیت ترامپ از برخی اعضای دولتش پرداخته و تاکید کرده او به دنبال جنگ با ایران نیست.

    پ
    پ

    1 - ترامپ به خاطر افزایش تنش با ایران از دست مشاورانش عصبانی است - ترامپ

    واشنگتن پست به نقل از چند مقام مطلع آمریکایی نوشته: دونالد ترامپ به شدت از بعضی اعضای دولت خود عصبانی است چرا که آنها را مسئول افزایش تنش با ایران می‌داند؛ ترامپ که بارها نشان داده به دنبال خروج آمریکا از جنگ‌ها و درگیری‌های پرهزینه است اصلاً دوست ندارد با ایران وارد یک درگیری نظامی شود؛ او بیشتر به دنبال مذاکره است؛ آن هم مذاکره مستقیم با مقامات ایرانی.

    در مورد گزارش اخیر منابع اطلاعاتی آمریکا در مورد قصد ایران برای حمله به منافع آمریکا – از جمله سخنان اخیر رهبر ایران که از آن بعنوان دستور حمله مستقیم به نیروهای آمریکایی تعبیراتی صورت گرفته- چنددستگی آشکاری درون حاکمیت آمریکا وجود دارد که همین موضوع باعث بروز اختلاف با متحدان آمریکا نیز شده است. همین مسائل باعث شد تا برخی منابع از عصبانیت ترامپ از جان بولتون و مایک پومپئو(مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه) نیز خبر دهند؛ درحقیقت ترامپ از این عصبانی شده که این دو به دنبال دستورالعمل ورود آمریکا به جنگ ایران هستند.

    واشنگتن پست می‌نویسد: اصولاً ترامپ با موضوع براندازی حکومت ایران که بولتون و دیگران به دنبال آن هستند، مشکل دارد. یک مقام کاخ سفید هم گفته ترامپ هرگز پاسخ خشنی به ایرانی‌ها نخواهد داد مگر اینکه جان سربازان آمریکایی به خطر بیافتد و یا رخداد سهمگین دیگری به وقوع بپیوندد.

    گفتنی است باوجود گزارش‌هایی مبنی بر تلاش آمریکا برای بهانه‌جویی و ایجاد درگیری، مقامات ایرانی همچنان بر بردباری سیاسی و خویشتن‌داری در برابر تحریم‌ها و فشارهای هیات حاکمه ایالات متحده تاکید می‌کنند.

    خبر اصلی را در واشنگتن پست ببینید.

    شفقنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.