×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

شهر رشت - مخالفت اعضای شورای شهر با سفر مدیران شهری به ایتالیا/ برند شهر خلاق خوراک رشت به نام فرد است یا شهرداری؟ - ایتالیا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت  در نود و سومین جلسه این شورا در ساختمان شورا واقع در خیابان سعدی با اشاره به مبحث بررسی صلاحیت شهردار رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای شهر نسبت به انتخاب و معرفی شهردار رشت اقدام کرده پیشنهاد می‌کنم به‌منظور بررسی وضعیت شهردار رشت در هفته آینده سفری به وزارت کشور در تهران داشته باشیم.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با تمام امکانات و ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و غیره علیه ایران اسلامی وارد میدان شده‌اند تا نظام را زمین‌گیر کنند افزود: باید تمام تلاش خود را به کار گرفته تا باصلابت و عزت این دوران را نیز پشت سر بگذاریم.

وی به راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در رشت اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد و قرار است با تعامل مابین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری رشت این پروژه به  سرانجام برسد.

علوی با اشاره به راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در رشت تصریح کرد: مباحث مربوط به تعامل شهرداری رشت پیرامون راه‌اندازی این موزه در قالب لایحه‌ای به صحن شورا ارسال‌شده و درخواست‌های مشخصی از این بابت مطرح‌شده است.

اعضای شورای اسلامی رشت با مشارکت شهرداری رشت پیرامون راه‌اندازی موزه دفاع مقدس با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ارسال لایحه‌ای پیرامون حضور برخی از مدیران در سیزدهمین کنفرانس سالانه شهرهای خلاق یونسکو تحت عنوان شهر ایده آل در تاریخ ۲۰ الی ۲۷ خرداد به کشور ایتالیا اشاره کرد و گفت: قرار است در این سفر شهردار رشت، فاطمه قدیمی مدیر برنامه‌های شهر خلاق خوراک یونسکو در رشت، نماینده‌ای از بخش فرهنگ، هنر و تجارت و همچنین یک آشپز به مبلغ پنجاه میلیون تومان به ایتالیا اعزام شوند.

شهر خلاق خوراک رشت فایده‌ای برای شهر نداشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با انتقاد از تحمیل هزینه‌های هنگفت و بدون نتیجه تحت عنوان شهر خلاق خوراک به مجموعه شهرداری رشت اظهار کرد: بنده با عنوان شهر خلاق خوراک رشت مخالف نیستم اما معتقدم تاکنون این مبحث فایده‌ای برای شهر نداشته و هیچ‌کدام از آیتم‌هایی که برای ماندگاری رشت در این جایگاه نیاز بوده اجرایی نشده است.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه انجام سفرهای خارجی به‌تنهایی نمی‌تواند برای رشت در این زمینه دستاوردی داشته باشد افزود: با این سفر و تحمیل هزینه‌های بیهوده به شهرداری رشت مخالف هستم.

محمدحسن عاقل منش عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اعلام موافقت با برگزاری این سفر به کشور ایتالیا اظهار کرد: در این سفر می‌توانیم آخرین اطلاعات پیرامون شهرهای خلاق خوراک را کسب کرده و پس‌ازآن بتوانیم تصمیم متناسب را درباره عنوان شهر خلاق خوراک رشت بگیریم.

سفرهای بدون نتیجه نمی‌تواند به حفظ عنوان شهر خلاق خوراک رشت کمک کند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر برنامه مدونی پیرامون عنوان شهر خلاق خوراک رشت مشاهده نشده اظهار کرد: عملکرد این مجموعه در رشت قابل‌پذیرش نیست.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه به‌جای تحمیل هزینه ۵۰ میلیونی بابت این سفر به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در رشت اقدام شود گفت: جداسازی واحد روابط عمومی و امور رسانه شهرداری رشت یکی دیگر از مباحثی است که چند وقتی است انجام‌شده و امیدوارم این موضوع در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه مخالفت خود را با سفر به کشور ایتالیا اعلام می‌کنم بیان کرد: سفرهای بدون نتیجه و این‌چنینی نمی‌تواند به حفظ عنوان شهر خلاق خوراک رشت کمک کند.

در خصوص زیرساخت‌های شهر خلاق خوراک اقدام مناسبی انجام نشد/ برند شهر خلاق خوراک رشت  مشخص نیست به نام چه کسی است

عضو دیگر شورای رشت نیز در جلسه عصر امروز با اشاره به اینکه برای همشهریانم آرزوی صبر دارم اظهار کرد: اینکه نماینده مردم رشت با همراهی نمایندگان آذری‌زبان برای استیضاح وزیر ورزش و دفاع از تیم تراکتور اقدام می‌کند را نمی‌دانم کجای قلبمان بگذاریم.

فرهام زاهد با بیان اینکه در دوران انتخابات به‌واسطه دفاع از برخی چهره‌ها و در شرایط فعلی نیز به‌واسطه عملکرد این افراد به‌اندازه کافی تاوان داده‌ایم افزود: بابت برخی اقداماتی که توسط برخی از چهره‌ها انجام می‌شود امیدوارم خداوند به مردم رشت صبر بدهد.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص زیرساخت‌های شهر خلاق خوراک رشت اقدام مناسبی در شهر انجام‌نشده است گفت: برند شهر خلاق خوراک رشت  مشخص نیست به نام چه کسی است.

زاهد با اشاره به اینکه به‌جای اعزام افراد مشخص به سفرهای خارجی می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌ها برای حفظ این عنوان تلاش کنیم بیان کرد: از سفرهای پیشین می‌توانستیم اندوخته‌های لازم را کسب کنیم اما متأسفانه این مبحث تاکنون به سرانجام نرسیده است.

اعضای شورای شهر با لایحه سفر به کشور ایتالیا توسط برخی از مدیران شهرداری پیرامون شهر خلاق خوراک رشت مخالفت کردند.

لایحه انعقاد قرارداد و تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت موضوع دیگری بود که در جلسه عصر امروز شورا بررسی شد.

بازنشستگان شهرداری رشت باید برکنار شوند

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه ارسالی پیرامون انعقاد قرارداد با شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهرداری به‌منظور تأمین رانندگان استیجاری اظهار کرد: به‌منظور افزایش انگیزه و کارآیی رانندگان استیجاری شهرداری و باهدف نظام‌مند نمودن پرداخت‌ها این لایحه مطرح‌شده است.

رضا رسولی با تأکید بر اینکه موافق این لایحه هستم افزود: باید خلأهای مربوط به این موضوع را برطرف کنیم تا پس‌ازآن به‌طور ناگهانی شاهد افزایش بی‌رویه نیرو در قالب راننده در شهرداری رشت نباشیم.

وی با بیان اینکه بازنشستگان شاغل در شهرداری رشت باید برکنار شوند گفت: با تمام احترامی که برای نیروهای بازنشسته قائل هستم معتقدم باید از ظرفیت جوانان استفاده شود.

محمدحسن علیپور عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به اینکه  اسامی نیروهای بازنشسته شاغل در شهرداری رشت را به‌طور شفاف اعلام می‌کنم اظهار کرد: در بررسی لایحه انعقاد قرارداد با رانندگان استیجاری شهرداری رشت باید تمامی جوانب را سنجیده و پس‌ازآن به‌طور اصولی اقدام شود.

رانندگان استیجاری شهرداری رشت تعیین تکلیف شوند

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رانندگان استیجاری شهرداری رشت تعیین تکلیف شوند اظهار کرد: افرادی که مخالف انعقاد قرارداد رانندگان استیجاری با شهرداری رشت هستند درزمانی که برخی از افراد پس از یک ماه حضور در شهرداری به‌طور ناگهانی جزو نیروهای استخدامی و قراردادی شهرداری شدند چرا ساکت مانده بودند؟

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه رانندگان حاضر در شهرداری رشت با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند افزود: برخی از رانندگان شهرداری رشت بیش از ۱۵ سال است که به‌صورت استیجاری مشغول خدمت بوده و حداقل دریافتی‌ها را دارند.

اعضای شورای اسلامی شهر رشت با لایحه تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت و انعقاد قرارداد با آنان موافقت کردند.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.