×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

جواد ظریف - شرط ایران برای پذیرش پیشنهاد مذاکره ترامپ - پیشنهاد مذاکره ترامپ

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری CNN آمریکا گفت که ایران با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مذاکره نخواهد کرد، مگر اینکه ایالات متحده با احترام از طریق تعهدات خود ذیل برجام بتواند تهران را متقاعد به مذاکره کند.

ظریف در این مصاحبه هشدار داد که ایالات متحده با گسترش حضور نظامی خود در خاورمیانه نقش بسیار بسیار خطرناکی در منطقه بازی می‌کند.

ظریف ضمن انتقاد نسبت به اقدام آمریکا در ارسال ناوگروه آبراهام لینکلن به همراه بمب‌افکن به خلیج [فارس] گفت: داشتن همه این تجهیزات نظامی در یک منطقه کوچک به خودی خود مستعد وقوع حوادث و مستلزم احتیاط فراوان است و ایالات متحده بازی بسیار بسیار خطرناکی را انجام می‌دهد.

ظریف با تقبیح اقدام واشنگتن در خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد: ما با حسن نیت کار کردیم. ما حاضر به مذاکره با افرادی که وعده‌های خود را شکست‌ه‌اند و به تعهدات‌شان پایبند نیستند.

به نوشته CNN ترامپ در اوایل ماه جاری گفت ایران باید با من تماس بگیرد. اماترامپ روز یکشنبه با لحنی تند گفت: اگر ایران می خواهد مبارزه کند، این رسماً پایان کار ایران خواهد بود.

ظریف با بیان اینکه ایران در مقابل تهدیدات تسلیم نخواهد شد گفت: ایران هرگز با زور و از سر اجبار مذاکره نمی‌کند. شما نمی‌‌توانید تهدید کنید و انتظار همکاری داشته باشید. راه انجام این کار از دریچه احترام می‌گذرد، نه از طریق توسل به تهدید.

این نظرات ظریف پس از آن مطرح شد که به گفته خبرگزاری تسنیم در روز دوشنبه یک مقام رسمی از چهر برابر شدن میزان تولید اورانیوم با غنای پایینخبر داده است.

به نوشته CNN با این میزان افزایش تولید، ایران به زودی می تواند از آستانه 300 کیلوگرم توافق شده در زمینه توافق هسته‌ای 2015 فراتر برود؛ اگر چه بدون دانستن جزئیات ذخایر موجود در این کشور، پیش‌بینی اینکه چه زمانی حد نصاب مورد توافق نقض می‌شود دشوار است.

بر اساس این توافق، ایران تنها می تواند غنی سازی اورانیوم را در 3.67٪ انجام دهد- که این میزان مناسب برای یک نیروگاه و به مراتب پایین تر از 90٪ مورد نیاز برای تولید سلاح است.

به گزارش CNN ایران در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته ای، بخشی از تعهداتش را ذیل برجام کنار می‌گذارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.