×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

- سقوط وحشتناک قیمت پراید در بازار / پراید چند می شود؟ + علت - پراید

مصوبه اخیر مجلس در مورد واگذاری قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت باعث شد تا قیمت خودرو در بازار با روند کاهشی روبه رو شود، از این رو قیمت ها به صورت لحظه ای در حال ریزش است و خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته اند.

بررسی وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می دهد که قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۳۰ میلیون تومان در روزهای گذشته به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۹۸ میلیون تومان در بازار عرضه می شود. قیمت ساندرو استپ وی نیز از ۲۴۰ میلیون تومان به ۲۱۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید که در روزهای گذشته به ۵۸ میلیون تومان رسیده بود امروز در بازار به ۴۹ میلیون تومان رسیده است. در مورد تیبا صندوق دار نیز باید به کاهش ۶ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن با قیمت ۵۴ میلیون تومان اشاره کرد. قیمت تیبا ۲ نیز با افت ۶ میلیون تومانی به ۶۲ میلیون تومان رسیده است.

در مورد پژو ۴۰۵ نیز که قیمت آن در بازار تا ۹۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود، باید بگوییم که این خودرو امروز در بازار با قیمت ۸۳.۵ میلیون تومان عرضه می شود. سمند LX نیز کاهش قیمت ۵.۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت ۸۴.۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می شود.در مورد پژو پارس نیز باید به افت ۷ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن با قیمت ۱۰۳ میلیون تومان اشاره کنیم.

* افت قیمت خودروهای مونتاژی

کاهش قیمت علاوه بر خودروهای داخلی در مورد خودروهای مونتاژی نیز اتفاق افتاده به طوری که قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۴۸۰ میلیون تومان به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت سراتو سایپا نیز که در بازار تا ۴۰۰ میلیون تومان بالا رفته بود حالا به حدود ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت هایما S۷ نیز از ۴۰۰ میلیون تومان در روزهای گذشته به ۳۱۵ میلیون تومان در روز جاری کاهش پیدا کرده است. جک S۵ نیز با کاهش قیمت ۶۵ تومانی روبه رو شده و در حال حاضر با قیمت ۳۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه می شود.قیمت سیتروئن C۳ نیز از ۵۲۰ میلیون تومان به ۴۲۰ میلیون تومان در بازار کاهش یافته است.

* قیمت ها لحظه ای ریزش می کند

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد افت قیمت خودرو در بازار با بیان اینکه قیمت ها به صورت لحظه ای در حال ریزش است، گفت: هر چند عده ای در مقابل این کاهش قیمت ها مقاومت می کنند و قصد دارند خودروهایشان را با نرخ بالا به فروش برسانند، اما خریداری برای این خودروها وجود ندارد.وی تصریح کرد: در حال حاضر خریداران دست نگه داشته اند و منتظرند تا کاهش بیشتری در قیمت خودروها اتفاق بیفتد.

مؤتمنی با تأکید بر اینکه شورای رقابت باید قیمت خودروها را تعیین کند و درصد معقولی به عنوان سود خودروساز در نظر گرفته شود، اظهار داشت: حذف قیمت خودرو از روی سایت های فروش اینترنتی نیز اقدام مثبتی بود که در کاهش قیمت خودرو تأثیرگذار بوده است.به گفته وی، بحث بازگشت دوباره شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو تأثیر قابل توجهی بر قیمت خودروها در بازار داشته و روند کاهشی قیمت ها همچنان ادامه دارد.

* ادامه کاهش یک تا ۳ میلیونی قیمت ها در هر روز

وی پیش بینی کرد: روند کاهشی قیمت خودروها در بازار همچنان ادامه داشته باشد به طوری که هر روز شاهد کاهش یک تا ۳ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار باشیم.رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت ها به صورت لحظه ای در بازار مشخص می شود و قیمت هر لحظه با ۱۰ دقیقه پیش از آن فرق دارد، گفت: کاهش نرخ ارز نیز بر روند افت قیمت خودرو تأثیرگذار بوده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر خرید و فروش در بازار خودرو متوقف است و بازار تقریباً تعطیل شده است.وی ادامه داد: پراید به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروها روز گذشته قیمت ۴۹.۵ میلیون تومان را تجربه کرد ولی امروز با وجود کاهش قیمت ها فعلاً خریداری ندارد و مشتریان همچنان منتظر کاهش دوباره قیمت ها هستند.

با توجه به اینکه وعده خودروسازان و وزیر صنعت برای ساماندهی بازار و کنترل قیمت ها عملی نشد، مجلس در مصوبه جدیدی، قیمت گذاری خودروها را دوباره به شورای رقابت سپرد و به این ترتیب خودروسازان دیگر نباید تعیین کننده قیمت باشند.رضا شیوا، رئیس شورای رقابت روز گذشته گفت: موضوع قیمت گذاری خودروها در شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرانگر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.