×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

همیشه پایتخت اولین‌ها بوده و هست - لاهیجان همیشه پایتخت اولین‌ها بوده و هست / انتظار داریم لاهیجان به‌عنوان پایتخت چای ایران از طریق یونسکو به دنیا معرفی شود - با مردم

نشست مشترک مدیریت شهری لاهیجان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو – ایران در خانه سنتی پارک بعثت برگزار شد.

جواد نجار تمیزکار سخنگوی شورای شهر لاهیجان در این نشست اظهار داشت: شهر لاهیجان به لحاظ فرهنگی و تاریخی از قدمت زیادی برخوردار است و بسیاری از مفاخر و بزرگان دانش و علم و ادب و فرهنگ از این خطه برخاسته و آثار گران‌قدری به دنیا عرضه کرده‌اند.

وی گفت: مردمان لاهیجان بسیار فرهیخته بوده و همگام و همراه مسئولین هستند و از افتخارات ما این است که همبستگی خوبی بین مدیران شهری، مجموعه مدیریت شهری و مردم وجود دارد.

وی برگزاری جشنواره‌های مختلف در لاهیجان را از ویژگی‌های منحصر به فرد لاهیجان برشمرد و افزود: لاهیجان همیشه پایتخت اولین‌ها بوده و هست و انتظار داریم به لحاظ ظرفیت‌هایی که در لاهیجان وجود دارد به‌ویژه در صنعت چای، لاهیجان به‌عنوان پایتخت چای ایران از طریق یونسکو به دنیا معرفی شود.
وی گفت: انتظار داریم برای جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان که نهمین دوره آن سال گذشته برگزارشده است، امسال به‌صورت بین‌المللی برگزار شود و گروه‌هایی از کشورهای اروپایی حضورداشته باشند.

وی همچنین خواستار برگزار جشنواره جهانی نوروز در لاهیجان شد.

جواد نجار تمیزکار در ادامه، امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین کمیسیون ملی یونسکو- ایران و شهرداری لاهیجان، را نقطه عطفی برای آغاز همکاری‌های مشترک میان کمیسیون ملی یونسکو- ایران و شهر لاهیجان دانست و اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بتوانیم در معرفی هر چه شایسته‌تر مفاخر، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر لاهیجان و به تبع آن جمهوری اسلامی ایران به دنیا، گام‌های مؤثری برداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.