×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

657fe0acc54dfb1ecce12e4d8c2b87fd - عبور از پیک بار سال 98 به مدد رسانه ها میسر خواهد شد - برق

وی در خصوص اهمیت رسانه ها و ضرورت اطلاع رسانی،گفت: دردنیای کنونی رسانه ها بر تمامی مراحل زندگی بشری سایه افکنده اند و تمامی قشرها و نسل ها از آن تاثیر پذیری زیادی دارند. اطلاع رسانی،آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت و نهادینه سازی در زمینه مدیریت مصرف ، فقط و فقط با دستان توانمند و قلم رسای اهالی رسانه میسر و مقدور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به اهم اقدامات شرکت در راستای مدیریت استفاده بهینه از انرژی برق اشاره کرد و افزود: راهکارهای متفاوتی برای تأمین برق پایدار مشترکین اتخاذ شده است از جمله این راهکارها، اجرای طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی برای صنایع سنگین استان، ارائه سمینار و کنفرانس در زمینه مدیریت مصرف بطور رایگان برای سازمانها، شرکتها و ادارات مختلف، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاههای ذیربط و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از برق می‌باشد.

وی تصریح کرد: به تصویر کشیدن عملکرد مجموعه ها و هنر مستندسازی فعالیتها و اقدامات از وظائف مهم و خطیر رسانه ها می باشد.اگر بزرگترین فعالیتها و اقدامات در عرصه مدیریت مصرف انجام شود اما اطلاع رسانی درست و به موقع انجام نشود به مثابه این است که کاری انجام نشده و به حق هم، چنین خواهد بود.

بلبل آبادی با اشاره به اهمیت رسانه ها در دنیای امروز، بیان داشت: چنانچه عملکرد، فعالیت و اخبار شرکت در رسانه های جمعی نظیر، صدا و سیما، خبرگزاریها، روزنامه ها، سایتهای خبری و … در زمینه مدیریت مصرف برق اطلاع رسانی نشود، بطور حتم در زمینه آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده بهینه از نرژی برق نخواهیم توانست کاری انجام بدهیم.

بلبل آبادی در خصوص وضعیت تولید استان گیلان گفت: شرایط تولید استان با وجود 8 نیروگاه بزرگ و کوچک بخاری، گازی ، سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر بسیار مطلوب می باشد.

وی افزود: از 8 نیروگاه بزرگ و کوچک استان گیلان 2826 مگاوات برق تولید می شود که با توجه به میزان پیک مصرف سال گذشته که در نهم مرداد ماه و به مقدار 1835 مگاوات بود، میزان تولید استان از میزان مصرف آن بسیار بالاتر بوده و با این میزان تولید، برق مازاد را با استانهای همجوار مبادله می کنیم.

وی ادامه داد: البته نیاز مصرف استان 2028 مگاوات می باشد که با مدیریت اضطراری بار و همکاری صنایع و مدیریت مصرف توانستیم به عدد قابل قبول برسیم. ضمن اینکه برای سال های آتی توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و تخصیص منابع و نقدینگی برای این امر کاملا” ضروری است .

ایشان با اشاره به پروژه جابجایی ترانسفورماتورها که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است گفت: درسال 97 و با ابتکار این شرکت نسبت به افزایش ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع وخطوط اقدام و با جابجایی ترانسفورماتورهای قدرت، ضمن صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها، توانستیم شرایط برخی از پستها و خطوط را از حالت بحرانی خارج نماییم. همچنین برای سال 98 نیز با تعریف 17 پروژه این کار ادامه می یابد.

بلبل آبادی با بیان اینکه پروژه جابجایی ترانسفورماتورها مورد استقبال شرکت توانیر نیز قرار گرفته است، افزود: پروژه جابجایی ترانسفورماتورها به عنوان الگویی برای سایر شرکتها نیز توصیه شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: در سال 96، مجموع مصرف برق مشترکین سنگین شرکت، 612393 مگاوات ساعت بود که این مقدار در سال 97 به 720605 مگاوات ساعت افزایش یافت. به عبارتی شاهد رشد 17.67 درصدی مصرف برق مشترکین صنایع سنگین شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در سال 97 نسبت به سال 96 می باشیم.

بلبل آبادی تصریح کرد: رشد مصرف برق مشترکین مستقیم شرکت بطور حتم نشان دهنده رونق تولید است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به سال رونق تولید خبر مسرت بخشی خواهد بود و بیانگر این است که به شکر خدا شاهد گسترش تولید و توسعه پایدار در استان هستیم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.