×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مصطفی سالاری - لزوم تقویت زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران / صرف گردشگری انبوه برای استان مفید نیست -

دکتر مصطفی سالاری در دیدار با اعضای ستاد اجرایی طرح گیلان ۲۰۲۰، کشاورزی، گردشگری و تجارت را سه محور اصلی توسعه گیلان عنوان کرد و افزود: با اطلاع‌رسانی مناسب فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گیلان و معرفی خدمات قابل ارائه باید برای جذب بیشتر گردشگران کیفی اقدام کنیم زیرا صرف گردشگری انبوه برای استان مفید نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها در مسیر اجرای طرح گیلان ۲۰۲۰ می‌تواند موثر باشد اما کافی نیست و باید اهداف بلندمدت را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید پشتیبانی امور اجرایی را انجام دهند، گفت: برگزاری جشنواره‌ها حول محور محصولات تولیدی گیلان از قبیل چای، برنج، ابریشم، زیتون و … باید به صورت خودگران، بدون کمترین اتکا به اعتبارات دولتی و با محوریت فعالان آن حوزه باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه با بیان اینکه زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران باید افزایش پیدا کند، افزود: جشنواره‌ها ابزاری برای انتقال پیام به جامعه مخاطبان محسوب می‌شود که علاوه بر درآمدزایی برای مردم گیلان باید از اهداف تعیین شده پشتیبانی کند.

وی با تأکید بر شناسایی سرمایه‌گذاران خوش ذوق و افراد مستعد در حاشیه برگزاری جشنواره‌ها اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ها در راستای احیاء فرهنگ، سنن و آداب گیلان توسط متولیان آن بخش انجام می‌گیرد.

دکتر سالاری بر ضرورت اقدام‌های موثر در بخش گردشگری تأکید و تصریح کرد: در حوزه گردشگری دریایی و آبی با استفاده از سازه‌های شناور در آب‌بندان‌ها و شناگاه‌ها می‌توان خدمات مطلوب و اشتغالزایی را فراهم کرد.

وی بر لزوم استفاده از فضاهای موجود در بستر طبیعت گیلان تأکید و تصریح کرد: ایجاد سازه‌های متناسب با طبیعت جذاب استان گیلان بویژه سازه‌های چوبی قابل حمل باید ترویج پیدا کند تا باعث ترغیب گردشگران ‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به رایزنی با اتاق بازرگانی در جهت راه‌اندازی تورهای گردشگری با استفاده از ظرفیت قطار اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تورگردان را با تقویت زیرساخت‌های مختلف همچون برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، خودروهای بدون راننده و نیز آموزش‌های مورد نیاز برای دست‌اندرکاران باید فعال کنیم.

گفتنی است طرح “سال ۲۰۲۰؛ سال دیدار از گیلان” با هدف اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌هایی برای رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی از گیلان دنبال می‌شود که مورد استقبال فعالان بخش گردشگری قرار گرفته است.

ستاد اجرایی “گیلان ۲۰۲۰” در پژوهشکده گیلان‌شناسی استان با ۵ کمیته اصلی شامل آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی، اقتصاد و بازاریابی، پژوهش و معرفی جاذبه های گردشگری، امور بین الملل و جذب گرشگران خارجی و ۱۶ ستاد شهرستانی تشکیل شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.